Планират обособяване на квартал „Младост 5“

mladost-5
снимка: Google earth

Един от проектите за които столичната община възнамерява да изтегли 60 милиона евро заем за ремонт и строителство на стратегическа инфраструктура е разширението на един от най-големите жилищни комплекси в София – „Младост.“ 

В проектът е предвиден удължаване на бул. „Копенхаген“ и трамвайното трасе по него, което ще е предпоставка за разширяване на жилищният комплекс „Младост“.

Бъдещото разширение на бул. „Копенхаген“ ще започва от метростанция „Младост 3“ и ще продължава до жк. „Дружба“ 2, където в момента се изгражда най-високата сграда в София „Sky fort“. Новият квартал „Младост 5“ ще бъде разположен в този участък около булеварда.

Част от заема от 60 млн. евро е освен обезпечаване на новия квартал „Младост 5“ е и разтоварване на бул. „Александър Малинов“, където в момента движението е изключително натоварено.

За останалите стратегически обекти съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова във Фейсбук профила си:

Довършване на бул. „Тодор Каблешков“ и бул. „Филип Кутев“, които са ключова част от третия градски ринг, която свързва бул. „България“ и бул. „Симеоновско шосе“ и ще разтоварят чувствително трафика през центъра.

Изграждане на бул. „Копенхаген“, което ще намали трафика по бул. „Ал. Малинов“ и ще даде нова връзка на „Младост“ с бул. „Цариградско шосе“

Изграждане на бул. „Източна тангента“, който свързва бул. „Ботевградско шосе“, бул. „Владимир Вазов“ и Северна скоростна тангента.

Изграждане на бул. „Рожен“, които ще даде връзка на сверените квартали с центъра.

Разширяване на бул. „Ломско шосе“.

Реконструкция на бул. „Скобелев“ с отдалечаване на трамвайното трасе от близките сгради и реконструиране на транспортния тунел под НДК, който се нуждае от цялостна рехабилитация.

Рехабилитация на тунела към „Люлин“ (бул. „Царица Йоана“) заедно с пътните платна и трамвайния път.

Обновяване на трамвайното трасе по бул. „Стамболийски“, което е в лошо състояние, заедно с ремонт на пътните платна.

Изграждане на Зеления ринг на София – от „Слатина“ до Борисовата градина, което включва велоалея, места за спорт и почивка по трасето на старата жп линия. За да успеем да завършим тези стратегически обекти за срок до 5 години, предлагаме взимането на инвестиционен заем от 60 млн. евро от Европейската инвестиционна банка.

Целта на външното финансиране е за кратък период от време да изградим инфраструктура, която е ключова за развитието на града десетилетия напред.

За част от обектите вече имаме работни проекти, за други работното проектиране е на финала и вървят отчуждителните процедури.

Благодарение на финансовата стабилност на София и инвестиционния ни рейтинг, имаме шанс да получим много добри условия – 0,35% лихва, без такси и комисионни за срок от 20 години.

Подготвихме и списък с 5 резервни обекта, които да могат да заместят основен проект, ако има забавяне. Резервните обекти са: изграждане на ул. „Войводина могила“ в „Овча купел“, която ще осигури обходен маршрут по време на изграждането на Околовръстния път, рехабилитация на бул. „Рожен“ от надлеза при жп линията до надлез „Надежда“, рехабилитация на бул. „Джеймс Баучер“ заедно с трамвайното трасе, изграждане на Западната тангента и възстановяване от бордюр до бордюр на улиците, по които в следващите години ще бъде изграждана канализация по програмата „Околна среда“.