В над 150 от превозните средства на градския транспорт вече са монтирани новите валидатори, камери и бордови устройства, които са част от тикет система. Всички те са в тестови период и валидаторите не са активни за пътниците.
Тикет системата с валидатори ще донесе повече удобства за пътниците, тъй като ще може да се използва 1 превозен документ за различните видове транспорт. Този документ ще може да се зарежда и от всички видове мобилни устройства. Това ще сложи край на опашките. Ще се монтират камери във всички превозни средства, което ще повиши сигурността, както и борбата с гратиса ще е по-ефективна. Чрез системата в реално време ще се знае натоварването на линиите и ще се взимат бързи решения, за да няма претъпкани автобуси, тролейбуси или трамваи.
Зарков добави, че договорът за изграждане вече е подписан и в момента тече проучването как системата да обхване наземния и подземен транспорт в града. Целта на тикет системата е да обслужва всички видове транспорт, т.е. да нямаме специални отделни билети за метро и наземен транспорт.
Подписването на договора стана след близо година и половина обжалвания и спиране на поръчката и в края на миналата година най-после беше подписан договор с изпълнител за изграждане на електронната билетна система за градския транспорт в столицата.
„Си Ен Си София тикетинг систем“ е предложил най-ниската цена в търга – 73.24 млн. лв. без ДДС. Освен това компанията трябва да получи 5.85% от приходите от продадените електронни карти и билети, не повече от 10 млн. лв. Общо 10 компании бяха подали оферти за участие в търга, а процедурата беше спирана още на етап събиране на оферти заради жалби.
Обществената поръчка с предмет „Доставка, внедряване и поддръжка на интегрирана автоматизирана система за електронно таксуване и видеонаблюдение в градския транспорт в Столична община и услуги по организиране на управление и отчитане на онлайн продажби на превозни документи” стартира на 20.03.2018 г.
Съгласно условията на обществената поръчка консорциумът трябва да изгради новата тикет система в рамките на 24 месеца, като се предвижда въвеждане в експлоатация на повече от 15 000 устройства, на над 1 350 напълно оборудвани превозни средства от 4 типа транспорт, монтаж на оборудване в 11 депа, 52 метростанции, над 80 търговски обекта, интеграция на съществуващите системи, обучението на 3 000 служители на ЦГМ и транспортните оператори. Тук влиза и Центърът за видеонаблюдение.