Старата жп линия по бул.“Вардар“ се демонтира, за да се изгради зелен линеен парк. В събота и неделя специален влак с кран и открити вагони вдигна и натовари и траверсите в отсечката между бул.“Възкресение“ и малко преди бул.“Стамболийски“. Жп линията от години не се ползва и край нея са изникнали магазинчета и сергии от пазара „Красна поляна“, съобщи Дневник.
Линейният парк ще е част от бъдещия Зелен ринг на София, в който ще се трансформира старата обиколна жп линия на София от гара „Пионер“ до гара „Захарна фабрика“. Трасето ще се превърне в алеи с пейки, детски площадки и велоалеи.
Засега няма утвърден проект за новия парк, поясни кметът на район „Красна поляна“ Димитър Петров за „Дневник“. Трасето е държавна собственост и се стопанисва от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ). Предстоят преговори със Столичната община за прехвърляне на собствеността. Едва тогава ще се избере проектът за парка. Амбицията на кмета на „Красна поляна“ е заедно с преустройството на жп трасето да разшири уличните платна по бул.“Вардар“, за да има повече паркоместа.
Старата жп линия стигаше до ТЕЦ „Земляне“ и по нея преди години се доставяше мазут в цистерни. Тя пресича трамвайната линия на бул. „Възкресение“, където имаше жп прелез. През 1986 г. трамвай опита да мине при спуснати бариери и бе ударен от влака. Оттогава жп линията е със затихващи функции.
Въпреки това срещу демонтажа на железницата миналата седмица е заведен съдебен иск в Административен съд-София град (АССГ). Това съобщи Георги Статков от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт. Мотивът е, че жп линията е „военновременна алтернатива за доставка на гориво на ТЕЦ „Земляне“, особено в сегашната напрегната международна обстановка“.
„Жп релсите ще се махнат и след бул.“Стамболийски“ – до гара „Захарна фабрика“, уточни районният кмет. Дали натам ще продължи и зеленият парк ще реши Столичната община, едва когато придобие собствеността върху старото жп трасе.