“ Къртицата “ се показа до театър „Зад канала“

kartitsasta

Тунелопробивната машина, която прокопа 8 километра под земята, излезе на повърхността

Тунелопробивната машина „Витоша“ ( Къртицата ) изкопа тунелите за третата линия на метрото и излезе днес до бъдещата метростанция при „Театър зад канала“.
За 2 години къртицата прокопа седем километра тунели и до края на тази година ще пуснем първите осем станции от новата метролиния. Това съобщи кметът на столична община Йорданка Фандъкова, която заедно с шефа на „Метрополитен“ ЕАД Стоян Братоев присъстваха на излизането на къртицата.

„Къртицата“

В момента се строят 12 станции от третата линия на метрото, която ще свързва „Овча купел“, „Горна баня“ и „Хаджи Димитър“. Към момента изпълнението на първия етап от строителството е 88 процента. Доставени са и 14 от новите метровлакове, които ще обслужват третата линия. Според прогнозите новата линия ще превозва около 130 хил. пътници дневно. Очаква се тя да намали с до 25% трафика в районите през които минава.

Бъдещата метростанция под театър „Зад канала“

„Преди 3 години, през януари, започна работа тунелопробивната машина. Само за три години успя да прокопае 7 км двупосочен тунел на третата линия на метрото. Докрая на тази година столичани трябва да могат да използват първите 8 км от третата линия на метрото – от „Красно село“ до бул. „Владимир Вазов“.
Това каза пред журналисти кметът на София Йорданка Фандъкова, която направи инспекция на изграждането на третия лъч на метрото.
„Машината „Витоша“ свърши своята работа по третата линия на метрото, поне засега.
Можем да очакваме вече довършителните дейности. Имам уверението от г-н Стоян Братоев и изпълнителите,
че 88 % от дейностите по първия етап от третата линия са изпълнени. 16 метровлака вече са тук.

Тунелът под бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“


Около 25% от трафика, където преминава метрото, се спестяват. Очакваме с изграждането на третата линия общо 90 000 тона
вредни емисии да се спестяват годишно. По данни на „Евростат“, прочетохме, че България, благодарение най-вече на
транспорта на София и на метрото, влезе в първите 10 по зелен транспорт“, коментира Фандъкова.
За третата линия на метрото общинското съфинансиране е доста внушително – 130 млн. евро, които са осигурени, за да може метрото да върви с бързи темпове и следващата година и хората, които живеят в „Овча купел“ и „Горна баня“, да могат да го ползват.