Градски влакове тръгват в София

баба-меца


Да има зелен билет и за тях искат от гражданско сдружение

За подобряване транспортното обслужване на столицата и намаляване времето за престой на Централна гара София за периода на новия График за движение на влаковете е предвиденото някои влакове за гара Банкя да не започват или приключват движението си на/в гара София, като промяната на маршрутите е отразена в електронния пътеводител на официалната интернет страница на БДЖ. 

При така разработената схема се създава директна връзка от гарите и спирките от северозападната част на столицата – Банкя, Божурище, Волуяк, Обеля, Връбница и Надежда с гарите и спирките в източната част на града – Подуяне пътническа, Подуяне среден район, сп. Смирненски, сп. Искърско шосе, гара Искър и гара Казичене.     

С влизането в сила на новото разписание на влаковете на националния превозвач „БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД започват да се движат и удължените пътнически влакове между Банкя и Казичене на територията на Столична община. С оглед на ситуацията в железниците, това е може би единствената нова и удобна придобивка, която БДЖ ще предоставят на клиентите си през следващата година. Разписанието на влаковете вече е достъпно на страницата на превозвача, като се очаква то да е удобно за жителите в крайните райони на столицата, както и на работещите в индустриалните зони, които до момента трудно можеха да прекосят града с обществен транспорт.

Инициативата за удължаването на влаковете е на сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“ като за осъществяването й са били необходими повече от две години разговори с институциите. Интегрирането на билетите за влаковете с тези за градския транспорт обаче не е факт. Това е и следващата стъпка, съобщават от сдружението. Те вече са изпратили писмо до министъра на транспорта Росен Желязков с искане за ускоряване на процеса по предлагането на единен превозен документ „влак-градски транспорт“ в София. Докато това се случи от инициативата са поискали и „БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД да започне издаването на зелени билети за пътуващите до София от съседните общини, когато въздухът в столицата е замърсен. В искането посочват, че всички жп линии в София и околността са електрифицирани, като по този начин железниците могат да служат като крайградско метро, а пътниците да оставят личните си автомобили на паркингите до гарите.