Столичните общински съветници не одобряват разширяването на зоните за платено паркиране. Това стана ясно от думите на съветника от БСП Иван Таков. „София не може и не трябва да се превръща в един голям платен паркинг“, заяви той пред БНТ.
Решението на проблемите с трафика и паркирането минават през изграждане на паркинги и качествено подобряване на градския транспорт, заяви заместник-председателят на групата на „БСП за България“.
Той допълни, че от цялото разширяване на платените зони за паркиране до момента нито се е подобрило качеството на въздуха в София, нито е намалял натиска от коли в центъра.
„Решението на проблемите с трафика и паркирането минават през изграждане на паркинги и качествено подобряване на градския транспорт в столицата. Целта на Центъра на градска мобилност беше с парите да се изграждат паркинги, но до момента такива почти няма“, каза той.
Големият въпрос е не къде отиват парите, а за какво се харчат, обясни общинският съветник.
„Управляващото мнозинство в СОС предлага повече от 3/4 от „зелената“ зона да стане „синя“. Това ми звучи единствено и само като опит за връзване на изтънелите приходи в транспорта“, коментира Таков.
Според него така се решават някои локални проблеми, но те от един квартал се преместват в друг. „Това се случи преди време с „Долен Лозенец“, където, след въвеждането на зона, проблемът се прехвърли в „Горен Лозенец“, обясни Таков.
За предложението 30% от платените винетни стикери да отиват към инвестиционната програма на съответния район, към който е платен, Таков заяви, че тези пари не са основния приход на ЦГМ и той е много по-малък в сравнение със средствата, които постъпват от SMS-и. „Не е работа само на ЦГМ да ремонтира тротоарите в София, а на Столична община. При положение, че тя дава по 400 000 лева на район, това трудно ще стане“, допълни Иван Таков.