СТОЯН БРАТОЕВ: „МНОГО ПОДЗЕМНИ ВОДИ, ТАКАВА ГЕОЛОГИЯ ДОСЕГА НЕ СМЕ ИМАЛИ!“
Поне с два месеца ще се забави пускането на третия лъч на метрото заради избили подземни води по време на строителството. „Много подземни води, такава геология досега не сме имали! Вода изби при строителството на станциите на Орлов мост, при НДК беше ужасно, при „Попа“ – също. Въобще навсякъде“, обясни днес за „Дневник“ инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен“ АД.
ГОТОВИ СА СТАНЦИИТЕ „БУЛЕВАРД БЪЛГАРИЯ“ И „КРАСНО СЕЛО“ ОТ ТРЕТИЯ ЛЪЧ НА МЕТРОТО
За забавянето съобщи „Капитал“, като посочи, че се очаква строителството по осемте метростанции – при Военна академия, НДК, „Попа“, Орлов мост, театър „София“ и при бул. „Вл. Вазов“, да приключи на 5 декември вместо в началото на октомври, както обеща кметът Йорданка Фандъкова през август в медиите.
Тунелопробивната машина е стигнала с 4 месеца закъснение до метростанцията при Военна академия поради принудителни спирания за заздравяване на почвите. По план строителството в тези участъци трябваше да приключи през септември. Изпълнителите на проекта от „Джи Пи груп“ и „Трейс груп холд“ са посочили в договорите си, че ще го завършат за 35 месеца, считано от декември 2015 г.
ОТЛАГАТ ПУСКАНЕТО НА ТРЕТИЯ ЛЪЧ НА МЕТРОТО ЗА ФЕВРУАРИ 2020
Причината за 4-месечното закъснение на „къртицата“ в този участък е в избилите обилни подземни води. Трасето на третия лъч минава на няколко места в близост до Перловската река. Наложило се е да се изграждат общо 2800 колони, които да укрепят почвите и да се ограничи достъпът на водата до трасето.
„На станцията при НДК ни беше особено трудно, защото 5-6 месеца се борихме с водата. Направиха се сондажи, които да отнемат налягането на водата, за да може да влезе машината. На „Попа“ също имаше много подземни води и се направи дренаж, за да се заздрави основата под дънната плоча на станцията, преди да мине машината“, обясни инж. Братоев пред „Капитал“.
Първият участък – от станция „Красно село“ до театър „София“, който трябваше да бъде пуснат до края на годината, най-вероятно ще заработи през февруари 2020 г. „До края на ноември ще приключат строителните работи и ще заработи преди началото на пролетта“, заяви за „Дневник“ инж. Братоев. Той добави, че все пак ще се търсят начини и за пускане по-рано на този участък.