Предложението за разширяване на синята зона в София бе оттеглено. То предвиждаше тя да нарасне със 7000 паркоместа, като обхване зелената зона и двойно по-високата цена за паркиране (2 лв./час) да облекчи улиците от коли. Приходите за Столичната община само от тази мярка щяха да се увеличат с близо 7 млн.лева годишно, според прогнозите.
В момента регистрираните леки коли в София са 851 554 и броят им непрекъснато нараства, се посочва в първоначалните мотиви за разширение на синята зона. Общинският съветник Зафир Зарков, мотивира отказа с усложнената „пандемична обстановка и по-сериозните затруднения на обществото в различни аспекти“.
Отпада и проектът синя зона да има и в неделя, а през работните дни работното ѝ време да се удължи до 20:30 часа, вместо до 19:30 часа, както е сега.
Зелена зона пък няма да има в събота, каквито бяха първоначалните анонси. Това стана ясно по време на заседанието на транспортната комисия в Столичния общински съвет, която одобри доклад на ГЕРБ за промени в Наредбата за организацията на движението в Столична община.
Така синята зона в София ще продължи да обхваща пространството, оградено от булевардите „Христо Ботев“, „Тодор Александров“, „Княз Ал. Дондуков“, „Васил Левски“, „Ген. Скобелев“.
Зелената зона за паркиране в София ще се разшири в два участъка – в горната част на квартал „Яворов“ и в зоната около пазара „Иван Вазов“, съобщи председателят на Столичния общински съвет (СОС) Елен Гердижков.
До този консенсус са стигнали представители на всички политически сили в СОС. В края на юли неочаквано отложиха разширението на зелената зона. Гердижков е свикал среща на представители на всички политически сили в Съвета, заради различните доклади по темата.