Новите влакове за метрото вече са в София

vlakove-na-metroto
Снимка: Транспорт за София

В София са 9 от 20-те метровлака за третия лъч на метрото, като в понеделник ще пристигне и 10-ият. Те ще бъдат оборудвани и обработени, за да се включат в движението на метрото след една година. Към момента 76% от дейностите по етап 1 са изпълнени, а над 80% са изпълнените дейности на тунелпробивната машина. Работата при третия лъч на метрото са по план, като на ден тунелопробивната машина преминава между 15 и 20 метра и вече е пред бъдещата метростанция на „Орлов мост“.
Предвидено е първите спирки на експлоатация да се пуснат през есента на 2019 г. – от кръстовището на „Патриарх Евтимий“ и „Граф Игнатиев“ до кв. „Красно село“. „Това са и сроковете на проекта, макар че има доста големи трудности при изпълнението му. През 3 километра от линията на метрото минават реки. От участъка на „Красно село“ и бул. „България“ се откри река, която е на няколко стотин хиляди години. Пясъкът е размит и се налага машините твърде често да сменят зъбците, защото мократа почва ги изяжда. Голямо предизвикателство са и подпочвените води, геоложките условия. Това се преодолява с конкретни технически мерки. Независимо какви са условия на работа, те трябва да се преодолеят”, поясни директорът на „Метрополитен“ ЕАД инж. Стоян Братоев.

влакове-2
Снимка: Транспорт за София


Прогнозното перспективно натоварване с пътници на участъците от линията – Етап 1 и Етап 2 на Линия 3 е около 130 хил.пътници на ден, като освен това тя прави интермодални връзки с основни входни артерии в града и с националната Ж.П. мрежа в кв.”Горна Баня”. Чрез първата и втората линия на метрото, прави връзка с аерогара София, Централна Ж.П. гара и Автогара София. Спестено време от пътувания ще бъде 35 хил. часа дневно, а трафикът по трасето ще намалее до 25%. Изхвърлянето на вредни газове в атмосферата ще намалее с над 11 хил. тона годишно.