От Центъра за градска мобилност обмислят промени в реда и условията за ползване на обществения транспорт. Пътниците в градски транспорт в София няма да се налага да си дупчат отделно билет и за багажа, написа в-к „Телеграф“
Повечето изменения в правилата са свързани с бъдещето въвеждане на т.нар. „тикет система“ за електронно таксуване и отпадане на хартиения билет. Наред с това обаче се предлага да се премахне таксуването на багажа.
Според сега действащата наредба трябва да се перфорира билет за всеки куфар, ако сборът от дължината, широчината и дълбочината му надхвърля 140 сантиметра. Глобата за нетаксуван багаж е колкото за нередовен пътник – 40 лева. Това предизвиква много разправии между кондуктори и пътници. Най-често глоби отнасят чужденци, които слизат на летището и се качват в метрото, както и хора от провинцията, които не са запознати с правилата.
Стигало се е и до комични спорове като например дали колелцата на куфара трябва да се включат в смятането на размера му – защото без тях той е малко под 140 сантиметра, но ако се добавят, надвишава лимита. Въпросът с таксуването на багажа беше повдигнат покрай въвеждането на т. нар. зелен билет за дни с мръсен въздух.
Публикувано във факти.бг:
Той струва едно левче и важи за цял ден за всички линии на градски транспорт. Оказа се обаче че с него не могат да се превозват куфари. Така се налага пътниците да си купуват „зелен билет“ за себе си и отделно билет от 1,60 за багажа. Предлаганите нови правила за ползване на градския транспорт предстои да бъдат официално представени следващите седмици, след което да се обсъдят и от общинския съвет.
През пролетта пък се планира да бъде пуснат експериментално денонощен градски транспорт. Той ще е само автобусен. Не се предвиждат курсове на метрото нощен. Тепърва ще се обсъжда по какви маршрути да се движат рейсове, така че да бъдат максимално ефективни. Такива бяха пуснати пробно преди няколко години, но интересът към тях бе много нисък и бяха спрени.