Столичният общински съвет отхвърли предложението на на общинския съветник Войслав Тодоров, 100 метров участък на ул. “ Алабин „, между „Граф Игантиев и бул. „Витоша“ да стане пешеходна зона. Предложението на общинския съветник бе подкрепено и от организацията „Спаси София“, като според тях този участък отдавна е трябвало да бъде затворен за автомобилно движение, защото свързва двете най-големи пешеходни улици на София.
„Автомобилното движение там е незначително, в сравнение с хилядите пешеходци, принудени да минават по тесните тротоари и трамваите по линии 10, 12 и 18, свързващи целия град с центъра. През март предстои участъкът на бул. „Витоша“ между ул. “ Алабин „и площад „Св. Неделя“ също да се затвори за автомобили, което оформя едно логично и свързано пешеходно пространство в центъра. Заради това преосмислянето на пространството по ул. Алабин е крайно наложително и ще подобри движението за всички“, съобщиха от „Спаси София“.
Една от причините за отхвърлянето на предложението от общинарите, бе че с обособяването на още една пешеходна зона, други улици в центъра ще се задръстят от автомобили, с което ще се увеличи и замърсяването на въздуха.
В същото време Столичния общински съвет прие забрана за движение на автомобили по бул „Витоша“ се удължава до Съдебната палата. Улица „Вашингтон“ да се преврне в изцяло пешеходна зона.
„Ул. Вашингтон“ между „Пиротска“ и „Трапезица“ да стане пешеходна, както и да се продължи пешеходната зона по бул. „Витоша“ – от ул. „Алабин“ до бул. „Александър Стамболийски“. Така става изцяло пешеходна улица без автомобили по нея. Същото ще бъде с бул. „Витоша“. Решението на Общинския съвет е от 1 март да се въведе тази организация.
Припомняме ви, че по-рано беше одобрен проекта за реконструкция на ул. „Граф Игнатиев“. Една от зоните обхваща ул. „Граф Игнатиев“ с площадите „Джузепе Гарибалди“, „П. Р. Славейков“ и „Патриарх Евтимий“, както и участъци от улиците „Солунска“, „6-ти септември“ , „Ген. Паренсов“ , ул. „Цар Шишман“ и градината пред храма „Св. Седмочисленици“. Предвижда се тези места да бъдат свързани в обща система с идентичен градски дизайн.