История за четири дупки

улични-ремонти

София. На метри от „Александър Невски“. Улица „Дунав“ в отсечката между „Врабча“ и бул. „Дондуков“.

Хронология:

Неделя 25 август На всеки вход са разлепени листовки с предупреждение за миене на улицата. Минават водоноските – поливат с вода. Миенето е отчетено.

Понеделник 26 август Авария. Спират топлата вода. Пристигат екипи с багери, кирки и камиони. Специалист с някакъв уред обикаля улицата и гадае. Посочва нещо и багерите започват да копаят. Къртят асфалт, бутат колчета, копаят, товарят на камиони. Достигат тръба на Топлофикация. Един час гледат.

Местят се с десет метра по-надолу. Багерът копае втора дупка. Асфалт, бордюри, камиони. Повдигат бетонна плоча. Виждат тръбата на Топлофикация. Гледат с фенерчета.

Местят се по-надолу. Багерът копае трета дупка. Процедурата се повтаря. Завършват с традиционното гледане с фенерчета,

Вече е късен следобед. Време е за четвърта дупка. Вече сме почти до „Дондуков“. Багери, камиони…падащи тротоарни колчета. Маркировката и стойките за тротинетки и велосипеди вече ги няма. Следва ентусиазъм…повредата е открита, но пък свършва и работното време. Дупките се ограждат и деня завършва.

Вторник 27 август Освен топла, вече е спряна и студената вода. Двадесетина души правят оборот на кварталните кафенета, но до следобеда заваряват в четвърта дупка. В края на деня пускат студената вода. Топла все още няма.

Сряда 28 август Четирите дупки са зарити с чакъл и пръст. Повредата е отстранена. Идва и топлата вода. Пускат движението.

Четвъртък, Петък, Събота … Дупките стоят запълнени с чакъл и пясък. При всяка преминаваща кола, прахоляка достига до четвъртия етаж. Извадените бордюри са по тротоарите. На места липсват колчета. Възрастен човек диша прахоляка и няколко пъти повтаря: „Това сигурно е да слегне чакъла…затова не асфалтират.

Неделя 1 септември Вече сме девети месец (не бременност) Измина седмица от принудителното преместване на коли с паяк, заради миенето на улица „Дунав“. Чакълът стои, прахта е навсякъде. Все още никакви индикации за асфалтиране на четирите дупки.