Търговските центрове ще увеличат охранителите, където е необходимо, ще сложат допълнителни паник-бутони при желание от страна на наемателите, съобщава Българската асоциация на ритейл центровете (БАРЦ), цитирано от БТА.
Ще се правят и проверки на групи от подозрителни лица и извеждането им от центъра със съдействието на полицията, пише в съобщението.
Предстоят и серия от срещи с органите на реда, с цел подобряване на плановете ни за съвместни действия и потенциални законодателни промени. Вярваме, че друга мярка, която би намалила подобни случаи на агресия, са по-сериозни наказания за хора, които участват в такива инциденти, пише още в съобщението.
След нападението от тийнейджъри в столичен мол. Как се охраняват търговските центрове и какви са правомощията на служителите? Темата в ефира на NOVA коментира бившият мениджър по сигурността в мола Георги Ерменков.
„Този случай не е изключение. Подобни инциденти, побоища, грабежи и кражби са ежедневие. За този мол, а и не само за него…имало е инциденти. Бил съм почти две години служител на охранителната фирма в търговския център и това се е случвало постоянно и винаги сме го виждали“, заяви Ерменков.
По думите му той е разпознал младежите, които е видял на записите от побоя. „Тези посетители са редовни. Познати са ми лицата им. Не ги виждам за първи път. Правили са проблеми и преди“, подчерта той.
Ерменков беше категоричен, че „действията на охраната в мола са трагични“. „Служителят, който се вижда на кадрите да държи шише – има проблем с алкохола. Когато работехме заедно, съм му правил устни забележки няколко пъти. Накрая за наказание го преместих на друг обект“, обясни той.
И допълни: „Обикновено на смяна са двама до трима души на смяна от охраната. Фирмата има недостиг на охранители. Не се е случвало да задържаме хора. Когато има проблеми – викаме полицията и тя извършва задържането. Викаме и СОТ за съдействие. Имали сме тежки ситуации с родители. Получавал съм заплахи“.