Започна събарянето на козирката на стадион „Българска армия“

kozirka-stadion-balgarska-armia

Няма вариант новият стадион на ЦСКА да не бъде построен. Това категорично заяви един от представителите на фирмата за събаряне, разрушаване и демонтаж на сгради Даниел Димов.

Димов говори пред журналистите в медийния ден на стадион „Българска армия“, в който бе показано началото на събарянето на козирката на сектор А, а на стадиона бяха още изпълнителните директори на „червените“ Филип Филипов и Стоян Орманджиев.

„Мисля, че демонтажът ще приключи малко по-рано – два месеца, не три. Работим по избора на изпълнител, такъв стадион не е строен в последните 40 години. Няма вариант стадионът да не бъде строен. Tова е дълъг процес, до най-малкия детайл се влиза. Демонтажът струва малко над 1 млн. В момента се обсъждат детайли, това е единственото, което може да се промени. Съгласуваме всичко с различни лица, с хора от спортно-техническото ръководство. Основните неща са съгласувани с УЕФА. Някой път има тропане по масата, спорове, но важното е, че нещата се случват“, каза Димов по отношение на демонтажа и новото съоръжение, уверявайки, че ЦСКА ще има нов стадион.

Според него съоръжението ще може да събира между 16 000 и 18 000 души.

„Капацитетът е болезнена тема – няма как стадионът да стане 40 000. На всички ни се иска да бъде голям. Трябва да се мисли и за поддръжката. По-лесно е да го построиш, отколкото да го поддържаш. Трябва да се построи съоръжение, което и да се издържа след това – от 16 000 до 18 000 ще бъде капацитетът, в зависимост от събитията. Това съоръжение ще стане един ивент център. То ще стане съоръжение, което да приема различен тип събития и това ще помогне за бъдещата му издръжка“, добави той.

Друг от представителите на фирмата Николай Николов даде подробности за разрушителната машина, която успяха да заснемат медиите, казвайки, че такава има само на още три места – в Австралия, Канада и две в Германия.

„Имахте възможност да заснемете една уникална разрушителна машина. Възможност за работа на 38 м. Пред вас показахме как сме избрали метода на разрушаване – водещата причина е безопасността на хората, персонала и най-малко въздействие върху околната среда. Демонтажът протича контролирано“, допълни той.

Главният ръководител Юксел Караахмед поясни, че целият демонтаж и впоследствие строеж на новото съоръжение ще бъде екологично съобразен.

„Наоколо са разположени другите машини. Двата багера, единият от тях отделя арматурата от бетона, а другият го прави в размер, подходящ за износване. Общо взето се набляга на екологията. Има дървета – от предната страна сме направили екранизация, така че да запазим дърветата цели. Седалките са предварително демонтирани, за да не се смесват с останалите неща. Време като цяло сме дали три месеца, тъй като демонтажът става бавно, за да има минимално замърсяване на въздуха. Придържаме се към първоначално дадените срокове. Към момента няма проблеми, всичко върви по план. Основното, което се маха, е стоманобетонът и останалите отпадъци, които излизат от площадката“, каза той.