От днес столична жп гара Подуяне влиза в експлоатация. Тя е реновирана с европейски средства и отговаря на всички изисквания за енергийна ефективност, техническа безопасност и достъпна среда.
Реконструкцията на гаровия комплекс „Подуяне“ струва 2,9 млн. лева, като проектът е съфинансиран по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“. От построяването на обекта са правени само частични ремонти, за да се поддържа функционалната експлоатация на гара „Подуяне“ и никога не е правен генерален ремонт, какъвто се предвижда – от покрива до детайлите, през инсталациите, коментира министърът и акцентира, че изпълнителят е задължен да запази автентичния облик на гарата, като бъдат подчертани архитектурните й детайли наред с функционалните изисквания за комфорт на пътуващите.
Сградата е построена през 1930 г. със застроена площ 1 085 м2 по проект на арх. Панайот Калчев, един от най-изявените архитекти на жп гари в България. Архитектурният облик превръща жп гара Подуяне в знаков обект за софиянци и гости на столицата. Освен да посреща и да изпраща пътници, през годините гарата е била предпочитана и използвана като популярен декор за игрални филми и рекламни клипове.
ЗАПОЧВА РЕКОНСТРУКЦИЯТА НА СТОЛИЧНИТЕ ГАРИ „ПОДУЯНЕ“ И „КАЗИЧЕНЕ“
ЦАРСКАТА ГАРА В КАЗИЧЕНЕ И КАКВО Е ОСТАНАЛО ОТ НЕЯ