Зелена зона в „Слатина“ няма да се въвежда засега

zelena-zona-geo-milev-reduta
Снимка: Георги Илиев - Кмет на Слатина

От 1 до 28 февруари беше проведено онлайн проучване сред 4000 гражданите на кварталите „Гео Милев“ и „Редута“ относно въвеждането на Зелена зона в тях. Има разминаване в резултатите на двата квартала.

„Получихме някъде около 4000 резултата, от които 63% бяха „против“, 37% бяха „за“, каза кметът на „Слатина“ Георги Илиев, пред БНР:

„Нашето предложение и решение на базата на опита от другите места, на които са въведени зони, беше да предложим едно по-голямо пространство за въвеждане на зона така, че за да бъде избегнат домино ефекта“.

Хората, които имаха право да гласуват и отговарят на условията, са гражданите, които имат постоянен или настоящ адрес в територията на допитването.

„Хората не са против подреждането, което се получава, при въвеждането на една зона. Те са по-скоро против начина, по който се разпределят средствата от нея. Намират го за непрозрачен. Също така, че не се вижда изпълнение на принципа, идеята въобще за създаването на тези зони, тоест построяването на паркинги, оправяне на тротоари… Всъщност това беше самата идея, имахме желание да покажем, че това е възможно. Проведохме разгори с ЦГМ по тази тема, те обещаха, че 30% от приходите ще бъдат връщани обратно като реинвестиция в района“, обясни кметът.

Премахването на гаражните клетки на територията на град София също е процес, продължаващ от много време.

До момента в района са премахнали около 50 гаража, които заемат общинска земя, кметът споделя, че се наблюдава желание от страна на хората да помогнат за премахването и очаква ръст на премахнатите такива.

Към момента върви и проект за удължаване на линия на метрото до район „Слатина“ включително, а ако има възможност за буферни паркинги също може да е алтернативен вариант.

„Колкото и буферни паркинги да се изградят, колкото и нови паркоместа да се осигурят, количеството на автомобилите в София се е удвоило последните 10 години. Проблемът няма как да бъде решен с малки инвестиции в тази посока, трябва да има много по-генерални  решения“, добави той.