Започва разширението на бул. „Тодор Каблешков“ от бул. „България“ до ул. „Луи Айер“

todor-kableshkov

Мащабният проект по разширяването на бул. „Тодор Каблешков“ от бул. „България“ до „Симеоновско шосе“ започва от тази неделя. Цялата реконструция на отсечката е разделена на седем етапа.  

На 31 май, започва разширението на бул. „Тодор Каблешков“ между бул. „България“ и ул. „Луи Айер“. и е с краен срок началото на месец август. „За приключване на цялостния ремонт обаче не се ангажираме с конкретна дата“, обяви кметът на София Йорданка Фандъкова пред журналисти.

Компанията, която ще извърши реконструкцията на един от ключовите столични булеварди е „Трейс Груп“, а гаранционният период на строежа е 8 години. „Срокът на договора е 5 месеца, но не се знае какво ще е времето на есен, затова не може да коментираме крайна дата“, каза още Фандъкова.

По трасето ще бъдат изградени велоалеи и в двете посоки на движение като те ще бъдат на доста по-ниско ниво от това на пешеходните тротоари, каза главният архитект на столицата, Здравко Здравков. По булеварда ще бъде обособена и бус лента, която „по-нататък може да се помисли и да бъде споделена“, каза още той. В средата на булеварда пък ще бъде обособено трамвайно трасе.

Кметът на София разказа, че движението по булеварда, докато тече ремонтът няма да бъде спирано. Целта ни е с изграждането на бул. „Т. Каблешков“ и бул. „Филип Кутев“ да създадем връзка от бул. „Цар Борис III“ през бул. „България“ и бул. „Черни връх“ до бул. „Симеоновско шосе“. „Това е един от най-важните проекти, част от вътрешния градски ринг. С него и с останалите отсечки, които правим от вътрешните рингове, както и с разширението и довършването на Околовръстния път, работим за намаляване на трафика в града, за даване на алтернатива за движение на хората и затова за мен това е един от най-важните проекти. В моя план за София след метрото вътрешните рингове и връзките с Околовръстния път са най-важни за града в много далечна перспектива“, каза Фандъкова.

 С изграждането на булеварда в целия му габарит ще можем да изградим и ново трамвайно трасе, което дава връзка от бул. „Овча Купел“ до метростанция „Г.М.Димитров“. Изследваме и техническата възможност за продължение към „Слатина“.

Инвестицията в отчуждаването на имотите е около 11 млн. лв. за първия етап от реконструкцията. „Това хората не го знаят и това не се вижда. Строителството се вижда, но отчужденията са свързани с много, много усилия“, каза тя. Приблизително толкова е и сумата, която ще струва реконструкцията в първия етап на отсечката, уточни Фандъкова.