Започна 72-часово тестване на ремонтираното трасе, по което се движи трамвай номер 5 в София, съобщи зам.-кметът по строителството Ангел Джоргов, съобщи „Дневник“.
Първият етап от ремонта започна миналата година и обхваща разстоянието от началната спирка зад Съдебната палата до обръщалото на бул. „Братя Бъкстон“.
По думите на Джоргов, цитиран на сайта на общината, остават малко довършителни работи. След това предстои назначаване на приемателна комисия за въвеждане в експлоатация на трасето. „Въпреки трудностите включително от финансов характер, не допуснахме строителството да спре и очаквам до няколко седмици да бъде възстановено трамвайното движение в участъка“, каза той.
Според организацията „Спаси София“ обаче са допуснати сериозни грешки. „Най-фрапиращото е, че релсите са бетонирани накриво, което ще доведе до лъкатушене, шум и вибрации от трамваите. Предупредихме още преди месеци за този проблем, но Общината си затвори очите. Това е непоправим дефект, тъй като не може да бъде отстранен без изкъртването на цялата релсова конструкция“, коментира общинският съветник и представител на организацията Борис Бонев. Сред другите дефекти, забелязани от „Спаси София“ са запушени шахти, ронещи се мазилки и подпорни стени. Организацията отбелязва, че е премахнат и живият плет, който е заменен с метални парапети.
Ремонтът на участъка започна на 10 април 2021 г. Обществената поръчка на Столичната община е на стойност 40 млн. лв. без ДДС (48 млн.лева с ДДС) и се финансира по ОП „Региони в растеж“ – 2014-2020 г. Тя включва подмяна на релсите от Съдебната палата до Княжево с дължина 16 км. Ремонтните дейности започнаха през април 2021 г. и по договор срокът за завършването на цялото трасе е април 2023 г.
Това няма да е възможно, защото вторият етап на ремонта – от бул. „Бъкстон“ до кв. Княжево, още не е започнал, въпреки първоначалния план това да стане през април 2022 г. По думите на Джоргов поскъпването на строителните дейности в последната година ще забави още началото на строителството. „Тъй като офертата на изпълнителя е от повече от две години и заложените цени са доста ниски спрямо сегашната обстановка, очакваме да бъде приета методика за индексация, за да може изпълнителят да вземе своето решение“, поясни Джоргов.