Новата пешеходна зона по булевард Витоша – от улица „Алабин“ до „Ал. Стамболииски“, която беше обособена в началото на месеца предизвика спорове сред общинските съветници. Калоян Паргов от БСП настоя да бъде премахната, защото откакто е създадена новата организация на движение по “ Витошка “ е настъпил хаос. Вносителят на предложението зам.-кметът по транспорт Евгени Крусев каза, че няма основание за такова искане.
Десет дни след удължаването на пешеходната зона по булевард „Витоша“ недоволството не спира. Изнесеният трафик в малките улици води до огромни задръствания в района, а и липсва достъп до сградите, които се намират в затворената част, заяви общинският съветник от БСП Калоян Паргов.
„Това не е подходящо за пешеходна зона, както беше и “ Витошка „, защото по средата минава трамвай. Хората, дали разбрали или не, ползват тротоарите. Платната са празни и там изглежда пусто и че няма живот. Има потоци и колони от автомобили ежедневно не само в пиковите часове, които пъплят, замърсяват въздуха, стоейки с работещи двигатели на едно място. Вследствие на това се убива смисълът на всякаква пешеходна зона, която ще бъде по-екологична, по-чиста. Не постигаме ефект“, заяви Паргов.
Заместник-кметът по транспорта Евгени Крусев опонира на Паргов, че със сегашната организация на движение улиците могат да поемат спокойно трафика, който минаваше по „Витоша“, тъй като той беше в порядъка на около 300 автомобила, което е изключително ниско натоварване за булевард, какъвто е по “ Витошка „.
Калоян Паргов предлага или трамваят да намери нова посока на движение, което ще е много скъпо или просто да се отмени пешеходната зона и да се върне старата организация на движение. Евгени Крусев даде пример с ул. „Граф Игнатиев“, която също е пешеходна зона отчасти, но по нея вървят трамваи: „Улиците биха могли да поемат спокойно трафика, който минаваше по бул. „Витоша“, той беше от порядъка на триста автомобила, което е изключително ниско натоварване за булевард като този. По отношение на твърдението, че трамваите нямат място в пешеходна зона, не бих се съгласил, защото такива зони с трамвайно движение има в много европейски градове. Естествено пешеходците трябва да са внимателни, но „Граф Игнатиев“ е пример, където трамваите и пешеходците съжителстват успешно“.
Вижте още: БУЛЕВАРД „ВИТОША“ ВЕЧЕ Е ПЕШЕХОДЕН ДО „СТАМБОЛИЙСКИ“