От неделя до 10 септември се въвежда временна организация на движение в участъка от пътен възел „Горубляне“ до пътен възел „Младост“. Причината е разрушаването на надлеза в района, който е опасен и в аварийно състояние.
Това каза председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски по време на съвместната си инспекция на строителството и разширяването на Софийския околовръстен път заедно със зам.-кмета по транспорта в Столичната община Кристиан Кръстев.
„Обсъждаме и мероприятията по въвеждането на временна организация на движението от неделя на обяд, свързано със затварянето на участъка от пътен възел „Горубляне“ до пътен възел „Младост“ и обходите, които предвиждаме да бъдат направени. Транзитният трафик ще бъде пренасочван към Северна скоростна тангента от магистралите „Тракия“, „Хемус“ и „Струма“, локалният ще използва булевардите „Александър Малинов“ и Цариградско шосе, както и Самоковско шосе и ул. „Инж. Георги Белов“.
Околовръстното между „Цариградско шосе“ и „Младост“ ще бъде с шест ленти
Предвиждаме участъкът да бъде отворен на 10 септември, като причината за неговото затваряне е надлезът, който е изчерпал своята експлоатационна годност. Повече от 40 години от неговото построяване той не е ремонтиран основно и е опасен. На негово място ще бъде изградено ново съоръжение“, посочи той.
По думите му той може да бъде завършен и по-скоростно, тъй като строителите работят с бързи темпове. „Новото съоръжение ще е модерно и ще отговаря на изискванията на проекта, тоест 6 ленти и всички системи, свързани с безопасността на пътуването“, подчерта той и обясни, че след ремонта пътят ще е с 6 ленти на директното трасе, плюс разделителна ивица, две локални платна с две ленти и тротоари от двете страни и ще позволява скоростта да бъде 80 километра в час.
Проектът на Софийския околовръстен път ще бъде приключен до края на 2021 година и струва 142,7 милиона лв.