Заради бездействието на Центъра за градска мобилност всички с данъците си плащаме за гратисчиите в градския транспорт. Контролът в градския транспорт на София е неефективен и на загуба, съобщиха от „Спаси София“.
Контролът в градския транспорт на София е неефективен и на загуба. Справка, която поискахме от ЦГМ показва стряскащите изводи, които говорят за умишлено толериран хаос от страна на ръководството на дружеството. Данните за 2019 г., годината преди пандемията, показват:
207 контрольори са съставили едва 20 368 акта за годината – по половин акт на работен ден;
Събраните глоби са по 18 лв. на работен ден на контрольор; Работните цели за контрольорите са смешни – по 100 контролирани карти за цял работен ден! Това се постига само с проверяването на един-единствен трамвай или автобус.
Разходите за заплати за контрольорите са около 2,4 млн. лв., докато приходите от глобите са над два пъти по-малко – 0,9 млн. лв. за годината. Загубата е 1,5 млн. лв.
Това е пълен провал на контрола в градския транспорт. При толкова голям процент на пътници, които пътуват без да плащат, контролът работи на огромна загуба. Това означава, че всички софиянци, без разлика на това дали ползваме градския транспорт или не, субсидираме гратисчиите. Всички знаем, че има линии където билет просто не се купува, а по редица други, гратисът е редовна практика. Тези линии съзнателно се игнорират, и вместо това има контрол в метрото, където има бариери и гратисът е значително по-малък. Толерирането на всякакъв тип нарушения не трябва да продължава, особено когато всички трябва да плащаме безотговорното поведение както на част от съгражданите ни, така и на ЦГМ.