Всички спирки на наземния градски транспорт – автобусен, трамваен и тролейбусен, да станат по желание, съобщи 24 часа. Това ще предложи тази есен с доклад до Столичния общински съвет зам.-кметът по транспорта на София Кристиан Кръстев.
Това означава, че превозните средства няма да спират на всяка спирка, а само когато на нея има чакащи да се качат или пътник, който иска да слезе.
За да индикира намерението си за слизане пред водача на превозното средство, той трябва да натисне бутон “Стоп”. Освен пътниците шофьорите също имат ангажимент да следят къде има хора за качване или за слизане.
Спирки по желание бяха въведени пилотно по автобусните линии 1, 3, 4, 26, 27, 42, 58, 59 и 63. Така постигнахме намаляване на времето за движение от начална до крайна точка. Към момента те са добре приети от пътуващите, което е още един показател за положителния ефект от въвеждането им. С пропускането на спирки вече са ускорени автобусни линии и по тях времето за пътуване е намаляло с до 10 минути, обясни Кръстев.
Той подчерта, че спирки по желание действат отдавна в редица европейски държави.
Очакванията са в централните части на София спирките по желание да дадат отражение основно в ранните и късните курсове, когато има най-малко натоварване. По линиите извън околовръстния път се очаква ефектът да е намаляване на времето за пътуване, експлоатационните разходи и вредните емисии.
Вече е удължена линия Е73 през кварталите “Манастирски ливади”, “Кръстова вада”, “Лозенец” до “Младост 1”. Ще бъдат пуснати и експресни линии 109 и 110, които дават бързи връзки на най-бързо развиващите се жилищни квартали “Манастирски ливади” и “Кръстова вада” с кв. “Младост” и големите бизнес центрове около него.