През декември ще приключи окончателно строителството на първите осем станции от третата метролиния в София, съобщи пред „Труд“ инж. Стоян Братоев, директор на столичния метрополитен.
Трасето от осем километра започва от бул. „Владимир Вазов“ и ще минава през Орлов мост, НДК и бул. „България“, като ще стига до кв. „Красно село“. В следващите няколко месеца станциите ще бъдат пуснати в експлоатация.
„На финала сме. Още малко остава. До края на годината изпитанията може би няма да успеят да приключат, но ние строително трябва да приключим през декември“, коментира Братоев.
В момента текат тестовете на новите влакове, произведени за третия лъч на метрото от фирма „Сименс“. За линията от Столична община закупиха 20 от возилата, а в последствие поръча и още 10 нови. Модерните влакове могат да се движат и без машинист, но засега тази опция няма да бъде използвана.
ПОДЗЕМНИ ВОДИ ЗАБАВЯТ ПУСКАНЕТО НА ТРЕТИЯ ЛЪЧ НА МЕТРОТО
С цел да се предотвратят инциденти, третата линия е оборудвана и с прозрачни отваряеми прегради на пероните.
През първата половина на 2020 г. ще бъдат пуснати и вторите 4 км. трасе с четири метростанции – от кв. „Красно село“ през ж.к. „Овча Купел“ до Околовръстното шосе при кв. „Горна Баня“. При околовръстния път се изгражда буферен паркинг и обща спирка с жп линията София – Перник.
„През 2020 г. София ще има 52 км метро, което ще обслужва 500 000 пътници на ден. Спестените вредни емисии на година ще са 90 000 тона“, съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова.
Тя планира изграждането на пет нови участъка на метрото в София и общо 13 км метролинии в периода 2020 – 2025г. Първият е от 3 км. и ще свързва кварталите „Хаджи Димитър“ и кв. „Левски“. Кметът планира старт на строителството му през 2020г. Тя предвижда през 2021 г. да започнат да се изграждат 6 км от Военна академия, през кв. „Гео Милев“, кв. „Слатина“, зала „Арена Армеецц“ до бул. „Цариградско шосе“. Проектират се 2.1 км. разширение от Бизнес парка до ИКЕА, както и 1.9 км. удължаване на ЛИния 1 под бул. „Царица Йоанна“ от метростанция „Люлин“ до Околовръстния път. Ще се изгради и метроспирка между станциите „Сливница“ и „Обеля“ и връзка с нова жп гара на влаковете от западното направление – Сливница, Кюстендил, индустриална зона „Божурище“ и др.