Намалено е търсенето на карти за градския транспорт, сериозно е намалял и броят на пътуващите. Данните на „Метрополитен“ сочат, че пътникопотокът се е свил близо три пъти спрямо обичайния за това време на годината. Това обясни пред БНР директорът на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев. „В по-сериозните дни и седмици на пандемията пътниците бяха паднали седем пъти“, уточни той.
От вчера контрольорите в градския транспорт на София вече не продават билети. Не работи още и новата тикет система, а невинаги автоматите за билети в трамваите са в изправност. Заради Covid обстановката шофьорите и ватманите няма да подават билети, а нередовните пътници подлежат на глоба.
Билети могат да се закупуват както от касите на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), така и от клоновете на „Български пощи“ и от тотопунктовете в столицата, уточни Димитър Дилчев и припомни, че от средата на лятото е така, тоест това са допълнително над 300 пункта за закупуване на превозни документи.
Той прикани гражданите своевременно да се снабдяват с превозни документи „и така постепенно да се нормализира процесът“. Дилчев напомни, че годишната абонаментна карта може да бъде купувана на две вноски, а мобилното приложение – да бъде използвано както за единични пътувания, така и за еднодневните карти.
В тестов режим е видеонаблюдението, поетапно ще бъдат пускани и други части на тикет системата. Според договора системата следва да заработи в пълния си обем до средата на май, съобщи Дилчев.