От 17-ти януари се пускат нови електрически автобуси по линия 123, която се удължава с нови шест спирки и свързва район „Слатина“ с „Цариградско шосе“, Студентски град и Симеоновския лифт. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова.
„Това е една инициатива, която беше подкрепена от Общинския съвет по доклад на тогавашния зам.-кмет по транспорта – господин Барбалов и господин Зарков, общински съветник от ГЕРБ и господин Контрера, общински съветник от „Патриотичен фронт“, обясни тя.
„С кмета на „Слатина“ смятаме, че линията ще бъде удобна и полезна за хората, които живеят в този район.
След първите две електролинии, както го наричаме, които пуснахме в края на 2018 година. Сега, вече пускаме трета електрически линия и продължаваме до края на февруари с още две. Тоест три нови електролинии ще имаме в края на февруари“,подчерта Фандъкова.
До края на 2021 г. около 20% от всички автобуси по улиците на столицата ще са електрически. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова пред журналисти. От 27 януари с удължаването на линия 123 ще се намалят интервалите чувствително.
„При разход на дизелов автобус от 100 литра за 100 километра, електробусът харчи 16 литра на 100 километра. Разликата е чувствителна. Освен това разход за смазочни материали няма никакъв. Експлоатационните разходи са в пъти по-ниски“, подчерта тя.
15 ЕЛЕКТРОБУСА ТРЪГВАТ ПО ЛИНИИ 84,123 И 184
„Това означава, че инвестицията, която сме направили, се връща много бързо, а ползата за екологията на практика са несравними.
Тази програма за откриване на нови електрически линии продължава. Това е една от важните задачи на зам.-кмета по транспорта“, допълни Фандъкова. „Благодаря му за това, че прие моята покана да работи в този изключително важен сектор за града както за екологията, така и за придвижването и обслужването на гражданите“, каза още Фандъкова.
„Няма как да говорим за мерки за по-чист въздух, ако не говорим и не работим за добър градски транспорт, така че хората да бъдат мотивирани да слизат от колите си“, обясни Фандъкова.
„В моята програма за новия мандат ще заложим 10 нови електролинии. Автобусите, за които текат в момента процедури и има осигурено финансиране, до края на 2021 година ще се движат по улиците на София“, посочи Фандъкова. По думите ѝ така около 20% от всички автобуси по линиите в града ще бъдат електрически автобуси.
„Това е едно добро постижение за нашия град, който се развива по отношение на електробусния транспорт на равно с много други европейски градове“, подчерта тя.
„Не съм съгласна с твърдения на общински съветници, че електробусите нямат място в София. Точно обратното. Аз съм привърженик по няколко причини. На първо място е екологията. Нулеви емисии и най-чистият за града градски транспорт. Техните първоначални разходи за закупуване са доста по-високи от газовите и дизеловите автобуси, но експлоатационните разходи и разходите за гориво са в пъти по-ниски“, каза още кметът на София.