Ако желаете частно парти в трамвай от столичния градски транспорт, ще трябва да заплатите 200 лв. на час.
Наемането на двойно съчленен трамвай, който разполага с 40 седящи места, струва 220 лв. на час, а за единично съчленен с 32 седалки – 180 лв. Чешките трамваи, които са с по-малко места – 26, се отдават за 165 лв. Това става ясно от справка на Столичната община, предоставена на „Монитор“.
Ретро трамваят, който се пуска по празниците, също може да бъде наеман срещу 220 лв. на час.
Тролейбусите пък излизат пък по 180 лв. Маршрутите на движение се определят от трамвайната и тролейбусната мрежа на София, а мероприятията не може да бъдат с продължителност по-малка от 2 часа, като в тях се включва времето за излизане и прибиране в депо.
Най-често желаещите да наемат превоз от „Столичен електротранспорт“ са туристически агенции с цел обиколки, както и от филмови, кинопродукции и рекламни агенции.
Най-често личните поводи, за които се използват електрическите возила, са сватби, рождени дни и абитуриентски балове.
Популярна практика пък е сред служители на дружеството, водачи на тролейбуси и трамваи да използват за семейни поводи превозното средство, което управляват и в работното си ежедневие.
„Дните и часовете на организиране на събитие са предмет на договаряне за всеки отделен случай. За всяко събитие се сключва индивидуален договор, в който се описват видът на превозното средство, срокът на движението му и маршрутът. Превозните средства, които се предоставят, варират в зависимост от заданието на клиента и експлоатационните възможности на дружеството ни – трамваи, тролейбуси, ретро трамваи“, заявиха от „Столичен електротранспорт“.
При наемането на автобуси от столичния автопарк заплащането е на километър, като за единичните броим по 4,20 лв. на км, а за съчленените – 4,80 лв. През 2018 г. са били наети 44 автобуса, а от началото на годината – 35. Всички превозни средства на „Столичен автотранспорт“ може да се наемат при възможност, ако това няма да наруши изпълнението на транспортната задача. Не могат да бъдат наемани обаче автобуси, които са купени със средства по европейски програми. Също така е разрешено да се движат само на територията на Столичната община.