Около 30 000 лева ще струва китаизирането на туристическия сайт на Столична община. Това стана ясно от думите на заместник-кмета по култура и туризъм Тодор Чобанов по време на представянето на бюджета на общината за 2019 г. в Правец. С какви средства ще разполага общинското предприятие „Туризъм” през следващата година обаче все още не е конкретно разписано.
Въпреки че все още не се знае финансовата рамка на общинското предприятие „Туризъм“, Столичната община вече има набелязани приоритети в този сектор. Какви са те обяснява заместник-кметът Тодор Чобанов:
„На този етап не можем да коментираме окончателните бюджетни параметри. Предстои гледане на бюджета в зала, но можем да кажем, че бюджетът е ориентиран към различни рекламни кампании и дейности, продукти, инициативи, филми, участия на борси, включително и някои съвсем нови механизми, като първият в нашата история сайт на китайски език, тоест ние ще китаизираме основния ни сайт. Вече стартирахме, от няколко седмици е налично и приложение на китайски език за мобилни платформи, което може да бъде свалено безплатно. Така че, политиката ни в сферата на туризма включва подкрепа на туристическия процес с всички възможни способи и ориентиране към нови пазари, какъвто представлява несъмнено Далечният Изток“.
Новата китайска версия на сайта Visit Sofia ще зарадва гостите от Далечния Изток до края на януари, обеща Тодор Чобанов.