Home Новини

Предлагат нови спирки за градския транспорт в София

спирки

От гражданската организация „Спаси София“ внесоха в Столичната община предложение за обособяване на седем нови спирки на градския транспорт, които да подобрят транспортното обслужване в столицата. Сред предложените промени са обособяването на трамвайни спирки по ул. „Алабин“ в близост до пешеходната зона по бул. „Витоша“ с цел
по-удобното ѝ обслужване, както и нови тролейбусни спирки до изходите на метростанция “СУ Св. Кл. Охридски”. 

От „Спаси София“ предлагат също и нова трамвайна спирка в близост до централната автогара, което пък значително ще улесни пътуващите с багаж. 

“Въпреки че София продължава да расте, столичният градски транспорт е изправен пред сериозни предизвикателства заради неравната конкуренция с личните автомобили като удобство и време за пътуване. Често прекачванията между отделните линии са неудобни, отнемат доста време и изискват значително ходене пеша”, констатират от „Спаси София“ и допълват, че част от проблемите са лесно решими.

Новите спирки ще улеснят прекачването между отделните линии и видове градски транспорт, смятат от организацията и отбелязват, че обслужването значително ще се подобри, тъй като ще се попълнят празнини в транспортната мрежа, надхвърлящи понякога над 2-3 пъти наложеното като приемливо пешеходно разстояние между спирките на наземния
градски транспорт.

“Разстоянията между две последователни спирки на наземните линии в София често вариират между 600 и 1000 метра, което представлява проблем за много граждани и прави градския транспорт още по-непривлекателен”, твърди Гергин Борисов от организацията. Като пример той посочва бул. „Св. Наум“, където разстоянието между автобусните спирки при метростанция “Европейски съюз” и Семинарията е над километър, при това в район със сериозен наклон и гъсто застрояване, какъвто е Лозенец. Именно затова е предложена нова автобусна спирка при ул. „Милин камък“.

“Необходимо е желание от страна на Столичната община за непрекъснати подобрения на градския транспорт на София и за тази цел не са нужни много средства или продължителни реконструкции”, казва Андрей Зографски. 

error: Content is protected !!