Пускнаха новия 4-километров участък от третата линия на метрото до „Горна баня“. Той има четири метростанции – „Овча купел“, „Мизия/Нов български университет“, „Овча купел 2“ и „Горна баня“. Днес столичани и гости на града ще могат да се возят по традиция безплатно до края на деня.
С новите четири станции, метрото ще превозва първоначално още около 25-30 000 пътника, а прогнозно в перспектива тяхната бройка ще нарасне на 45 000 пътници дневно. С разширението на метрото в „Овча купел“ над 60 000 жители на кварталите „Овча купел“ 1 и 2 и долната част на „Горна баня“, заедно с пристигащите от Перник и Радомир, до 12 минути ще могат да стигат до централната градска част.
„Третата метролиния е от ново поколение. Тя е с нов тип автоматика, с перонни преградни врати, които предпазват пътниците от влаковете“. Това каза изпълнителният директор на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев при откриването на нова метролиния в ж.к. „Овча купел“.
„Самото управление на метрото е от друго поколение. Местоположението на влака се фиксира от системата до сантиметър. Има автоматика, която регулира скоростта на влаковете“, обясни инж. Братоев. Той уточни, че функциите на машиниста са доста ограничени, но въпреки това е необходима фигура. „Той следи поведението на пътниците, а в екстремни ситуации може да поеме ръчно управление на движението. Това е т. нар. „трето ниво“ на автоматика на метрото“.
„Метростанция „Горна баня“ се намира под „Околовръстното шосе“. От този вход се излиза на жп спирката за влаковете към Перник и София. Няма да има нужда гражданите да отиват до Централна гара. Оттук директно ще правят връзка с метрото. Имайки връзка с метролиния 3, имат връзка с цялата мрежа, която е 52 км. Тоест, имат връзка с всички основни квартали на София““, каза още Братоев.
„Нашите метростанции са едни от много добрите в сравнение с тези в други европейски страни, цената на 1 км метро в София е в пъти по-ниска. „Както и другите участъци на метрото, така и този не се построи много лесно. Имаше много спорове, имаше много обсъждания, да не кажа и разправии по време на строителството, но резултатът е на лице. Предизвикателствата остават назад, остава това, което е построено. Построеното е добро. Нашите станции на метрото са едни от много добрите в сравнение със станциите в други европейски страни. Да не говорим, че цената на 1 км метро в София е в пъти по-ниска“, заяви инж. Братоев.