Френско-турско дружество поведе в конкурса за концесия на летище „София“
Петте консорциума, които участват в процедурата за отдаване на концесия на летище „София“ предлагат между 20 и 32.8 млн. евро годишно концесионно възнаграждение на държавата. Това стана ясно след днешното отваряне на ценовите оферти на кандидатите.
НИСКОТАРИФНАТА ЛАУДАМОУШЪН ЗАПОЧВА ПОЛЕТИ СОФИЯ – ВИЕНА
Консорциумът между оператора на трите главни парижки летища „Еърпортс де Пари“ и турската „ТАВ Хавалиманларъ Холдинг“ поведе в конкурса за концесия на летище „София“. Това стана след като дружеството предложи най-високо годишно концесионно възнаграждение – 32,82 млн. евро и заложени инвестиции за 903 млн. евро.
Предложението на консорциум „ССБ София Еърпорт ДжейВи“ с водещ член е „ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ“ и партньор „Копенхаген Еърпорс“ , е за 26.05 млн. евро без да е посочен конкретен размер на планираните инвестиции.
Консормциум SofConnect с водещ партньор летището в Мюнхен е готов да плаща 24.542 млн. евро годишно и да инвестира 608 млн. евро.
ЮРОУИНГС ОБЯВИ, ЧЕ ЩЕ ЛЕТИ ДО СОФИЯ
„Фрапорт България“ ЕАД, която участва в управлението на двете черноморски летища във Варна и Бургас и предлага 21 млн. евро годишно за концесията на аерогарата и инвестиции от 615 млн. евро.
Консорциум „Витоша“ с водещ член „Манчестър Еърпорт Груп Оувърсийз Инвестмънтс Лимитид“, който притежава и управлява три летища във Великобритания. Компанията се явява съвместно с британското дружество на китайската „Бейджин Кънстракшън Ейнджиниринг Груп“. Дружеството предлага 19,95 млн. евро годишно концесионно възнаграждение и инвестиция от 1.003 милиарда евро.
ПЕТ ОПЕРАТОРА СА ПОДАЛИ ОФЕРТИ ЗА КОНЦЕСИЯТА НА ЛЕТИЩЕ СОФИЯ
Очаква се в следващите десет дни комисията да приключи с оценката на кандидатите. Относителната тежест на финансовите предложения е 55%, а на техническите предложения – 45%, уточни транспортният министър Росен Желязков. Той подчерта, че както до сега ще се разчита и на експертната оценка на международните консултанти по процедурата от Международната финансова корпорация (МФК), част от групата на Световната банка, в партньорство с Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР).
Концесията е за срок от 35 години с възможност за удължаване. Бъдещият концесионер трябва да изгради нов трети терминал на летището, да разшири втория и евентуално да построи нова писта за срока на концесията. Трябва да бъдат инвестирани най-малко 1.17 млрд. лв. (600 млн. евро). Авансовото концесионно плащане е минимум 550 млн. лв. без ДДС. Постъпленията за държавата за срока на концесията се очаква да надхвърлят 1 млрд. лева.