Година след въвеждането на екостикерите на автомобилите Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ предприе действия за тяхното премахване, по информация на СЕГА. Разпореждането е на министъра на транспорта Николай Събев, според когото поставянето на отличителен стикер на предното стъкло оскъпява и утежнява процедурите при преминаването през пунктовете за проверка за техническа изправност. Предстои промяна в Наредба 32, с която бяха въведени лепенките. Подобни обозначения са архаични – при положение че цялата информация за автомобилите и техническите им прегледи се вкарва в електроннни бази данни и е достъпна онлайн. Въпреки това кабинетът „Борисов“ ги въведе. Още като пое поста, сегашният транспортен министър обяви, че ненужните стикери ще бъдат премахнати. Осем месеца по-късно обещанието още е в „процес на изпълнение“.
Поставянето на лепенка с вграден чип на предното стъкло на всеки автомобил бе обяснено с нуждата от по-ефективен контрол – бе предвидена възможност общините да въвеждат ограничения за движение по улиците на МПС-та, които имат лоши екологични показатели и силно замърсяват въздуха.
Още с въвеждането на стикерите през юли 2021 г. бе ясно, че системата с контрола няма да заработи поне още една година. Първо трябваше да влезе в сила Законът за чистотата на атмосферния въздух. През това време общините трябваше да изработят наредби и да определят зоните, в които ще действат евентуалните ограничения. При следващо явяване на годишен технически преглед всеки автомобил получава актуална оценка за екологичните показатели и вредни емисии и му се лепи съответен стикер.
Над 150 000 лепенки с чип бяха закупени от фирмите, които имат пунктове за годишен технически преглед. Собствениците на автомобили заплащаха за тях 10.56 лева, а техническите прегледи поскъпнаха с 5 до 10 лв.
Уверенията бяха, че в чипа, вграден в стикера, се съдържа пълнaтa инфoрмaция за екологичната група, техническата изправност и валидността на прегледа на автомобила. Екостикерите трябваше да бъдат разчитани от разстояние със специални устройства от контролните органи. От „Автомобилна администрация“ уверяваха, че техническите устройства за разчитане на данните са налични.