Почти на 200 кръстовища в столицата имат система за управление на трафика. Голяма част от тях са снабдени с умни светофари с датчици, които отчитат натовареността на движението. Те са монтирани в асфалта и изпращат сигнали до контролера, който преценява колко време да държи зелена светлина. Мигащото зелено също е част от системата за управление на трафика – предупреждава, че предстои смяна на сигнала. Бутоните на пешеходните светофари осигуряват възможно най-дълго зелен сигнал за преминаващите, независимо от информацията, която датчиците на колите дават. Неслучайно първите усилия, които общината полага, за да превърне София в умен град, са свързани с транспорта и пътищата, пише вестник „24 часа“.
Компанията „Телелинк“ разработва проект за умен град в София с партньорството на Ел Джи и корейска компания, чиито собственик е общината в Сеул. Всички решения ще бъда базирани на облачната платформа на “Майкрософт” “Ейжър”. “Това дава няколко аспекта на гаранция на сигурността на данните, за практичното им използване и за възможност за надграждане”, разказват собственикът на “Телелинк” Любомир Минчев и ръководителят на отдел “Интелигентни системи” Стефан Малиновски.
Билетчето за градски транспорт в София ще се купува чрез приложение за смартфон. Ще има информация и кога ще дойде автобусът. Хората, които не работят със смартфони, ще си вземат хартиено билетче с QR код, който се чете от същите валидатори, които ще разчитат билета и от екрана на телефона.
Технологията ще предоставя данни на общината в София колко са пътуващите и колко са платили билет. Статистиката показва, че при въвеждането на подобна система приходите от билети скача до 20%.