Високотехнологичната интерактивна инсталация „Един човек“ беше открита на мястото на бившия мавзолей. Тя представлява антропоморфна модулна стоманена конструкция с височина 12 метра с двустранно разположени 56 броя LED екрани.
Водещите изисквания към предлаганите произведения бяха висока художествена стойност и иновативност, които да помогнат за постигане на по-голямо разнообразие и динамика в културния живот на София. Инсталацията „Един човек“ представлява 13-метрова фигура, изградена от модулна стоманена, фермова конструкция и двустранно разположение LED екрани. Към екраните се подава динамично съдържание, което се генерира от специално създаден алгоритъм в два режима. При първия се получава сигнал от две камери, разположени върху фигурата.
През определен интервал от време повтарящ се кратък запис от видеонаблюдението се качва като фрагмент върху екраните, като всеки от тях е „уловил“ един или няколко минувачи. Така голямото „екранно тяло“ ще изглежда съставено от множество други по-малки фигури. На всеки кръгъл час видео стриймингът се вдига в „цял формат“ и позволява на зрителя да нанесе силуета си в контура на фигурата. Вторият режим е генериран от анализ на информация за времето и данни за състоянието на въздуха в София.
Веднага след откриването, заваляха и коментарите в социалните мрежи. Избрахме за вас положителни и отрицателни такива:
„Мислех, че изкуството е там да вдъхновява, да бъде поучително, поне да е естетично приятно за очите… Поне да го бяха кръстили “ Магнита за кифли“ :))“
„Тези т.н. „инсталации“ са кретенизъм и нищо повече. Толкова може да роди „новото време“, нищо повече. А да, и статуята на цар Самуил със светещи очи, както и склптура на някакъв генерал в провинцията като се изпълнява „Шуми Марица“. Жалка работа“
„Човек … може би от близо. В общ план наподобява среден пръст.“
„“Проектът се финансира от програма „Навън“ на Столичната община“ – пари има, действа се! Колкото повече АРТ, толкова повече хАРЧ! Важното е наслагването на физиономията на всеки преминал да се помни – за селфитата и постването де.“
„Това е по-нелепо и от „бронзовата къща“, дето беше на същото място. Помните ли я? Пак такъв един бешлиговартиста, който прибра кинтите и после обясняваше през смях на австрийските медии какви идиоти населяват България, че и му плащат.“
„При недостига на детски градини и проблемите с финансирането на Общинските болници е неоправдано да се пълнят гушите на подбни „творци“.
Знае ли се, междувпрочем , каква част от нашите данъци е получил под формата на хонорар „твореца“ за това „произведение на изкуството“, както и съпътстващи те го архитекти, техн. консултанти и тем подобни?“
„Всяко нещо сравнено с „бронзовата къща“ е по-добро“
„Поставянето на това произведение или проект вече си е свършил работата. Той е там за да провокира реакция. Всичко е в гледна точка на интелекта, пола и хормоните.“
„Един човек“ възкръснал от мавзолея…“
„В целия ансамбъл на околните сгради, това „нещо“ е пълен абсурд!“
„Тъжен и озлобен народ! Кой ще направи “красива” конструкция с монитори? Поне има опит за символ – човешки силует, изпълнен с живите хора. Може да поспорим за мащаба, ориентацията, мястото, но просто да се излива жлъч, за вътрешно освобождение на душата, е елементарно.“
„Някой много се е запалил по играта Minecraft, май!“