Първите 19 модернизирани вагона от „Дойче Бан“ пристигнаха в България. От началото на летния сезон те ще се движат по дългите маршрути на БДЖ. Вагоните са от висок клас. Цената на един е 400 000 лева. Седалките имат регулиращ механизъм, маси и контакти.
19-те вагона пристигнаха в депо „Надежда“ от Германия. 9 остават в София, а останалите в отиват в Пловдив. Предвижда се новите вагони да се движат по дългите линии на БДЖ.
„С мисъл да осигурим транспортна услуга да речем от София – Бургас, София – Варна, София – Свиленград, София – Русе. Така че, ще направим такова разпределение, за да може равномерно да бъдат разпределени като композиции и състави на територията на цяла България“, увери Георги Гвоздейков, служебен министър на транспорта и съобщенията.
Проблеми с бъдещата поддръжка на вагоните не се очаква, въпреки това части за ремонт са подсигурени.
В момента се обновява и железопътната инфраструктура, за да може трасето да позволява на влаковете да се движат с максималната позволена скорост – 160 км/ч. Прогнозите са това да е възможно до 2027 година.
От БДЖ заявиха, че очакват следващия месец да бъдат доставени и оставащите 57 вагона, за да може те да бъдат пуснати в експлоатация за предстоящия летен сезон.
Стойността на целия договор е около 30 милиона лева. Той включва всички разходи по доставката на вагоните до България:
„Един вагон излиза около 200 000 евро, или 400 000 лева. Само да кажа, че за тази цена дори не можем да си позволим да направим ремонт на вагоните, с които разполага в момента БДЖ. Най-важното е, че с вложените средства в ремонта на такъв вагон не можем да постигнем това качество, което купуваме в момента от Германия“, каза министър Гвоздейков.