И тротинетките Bird навлязоха на пазара в София

14351
scooters-sofia

КОНКУРЕНЦИЯТА СРЕД ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ СКУТЕРИ В СОФИЯ ЗАПОЧНА

След като в средата на август компанията Lime, стъпи на пазара в София и предизвика бум в градското предвиждане, от днес в София стъпи и конкурентната Bird. Столичани вече могат да избират измежду познатите зелени Lime и американската Bird.

Системата на наемане на Bird е същата като при Lime. Клиентите трябва да свалят мобилното приложение и чрез сканиране на кода на тротинетката да отключат и използват превозното средство.

Тротинетките Bird

Наред с други големи градове по света и в София започна малка революция, която има две страни. Едната е, че това е чист, безшумен и удобен начин на придвижване. От другата страна обаче са проблемите.  От Пътна полиция вече наложиха първата глоба за каране по пътното платно.

ОТ ДНЕС В СОФИЯ МОГАТ ДА СЕ НАЕМАТ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ТРОТИНЕТКИ

Придвижването с електрически тротинетки ще влезе в Закона за движение по пътищата. „До месец-два бихме могли да имаме регламент. Това заяви зам.-председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет Зафир Зарков пред БНТ. От кметството вече са имали среща с Държавната агенция за пътна безопасност, на която са били обсъдени промените, които трябва да се направят.

Тротинетки за споделено пътуване се появиха от близо месец в София. Общината разчерта паркинги за двуколесниците. Компанията, която предлага тротинетките, е световен оператор и вече предлага този начин на придвижване в много европейски градове. Зарков коментира, че излизането на скутерите по улиците изпреварва законодателството, но това се е случило в повечето градове на Европа.

От общината са провели разговор с оператора, тъй като след старта на споделеното пътуване много от тротинетките са захвърлени на различни места и ще настояват операторът да организира механизма на отдаване под наем, като тротинетките се вземат и оставят само на паркингите.

ТРОТИНЕТКИТЕ НЯМАТ ПРАВО ПО ЗАКОН ДА СЕ ДВИЖАТ ПО ПЪТНОТО ПЛАТНО

Lime, основана през 2017 г., е събрала за две години в рамките на четири рунда на финансиране 765 млн. долара. Друга американска компания – Bird, е набрала 273 млн. долара. Шведската VOI, която скоро също трябва да се появи скоро на улиците на София, е набрала пък 82.9 млн. долара. В момента големите компании вече действат в близо 200 града на всички пет континента.

София хваща опашката на тази революция и това всъщност е добра новина, защото дава възможност уроците от първите градове да се приложат директно тук и така да се спестят много проблеми.

scooters-sofia