Влак на метрото е престоял в тунел за няколко минути заради умишленото спиране на тока /видео/

трети лъч на метрото в София

Влак на столичния „Метрополитен“ е престоял в тунел на метрото за няколко минути заради умишленото спиране на тока в понеделник. Това стана ясно от съвместен брифинг на представители на СДВР, Районна прокуратура и „Метрополитен“.

От полицията уточниха, че около 12:50 ч. на станцията на Софийския университет е изключено електрозахранването, като след преглед на записите от охранителните камери са установени извършителите.

„Лице е отведено за спирането на тока в метрото. Издадена е заповед за 24 часа за задържане. Едно такова действие застрашава здравето на гражданите. Една от мотрисите е останала вътре в тунела. Това може да все страх и паника в пътуващите“, обяви шефът на СДВР Георги Хаджиев.

По думите му подобни действия не кореспондират с демократичните ценности на протестиращите, като се има предвид общественото положение на едно от задържаните лица. Става въпрос за бившия депутат от НДСВ Минчо Спасов, който е бил отведен в Първо районно управление и разпитан, по думите на Хаджиев, в присъствието на адвокат, съобщава „Фокус“.
Вторият участник в проявата е 29-годишен мъж. И двамата са с повдигнати обвинения за хулигански действия и са освободени след парична гаранция в размер на 1 500 лв.

Самоличността на третия човек, който е участвал в изключването на електрозахранването на метростанция „Свети Климент Охридски“, все още не е установена.

„За нас е без значение дали признават или не, ние сме доказали авторството“, допълни още директорът на СДВР.

„Нашето метро е от открит тип метра. В края на пероните има бутон безопасност. На станцията са 4 такива бутона. Той е достъпен за служебни лица и за пътници. Трябва да се ползва, когато има потребност. Съществува опасност за пътниците заради рязко спиране на влака. В тунела влакът е стоял няколко минути, графикът има нарушение 9 минути“, каза шефът на „Метрополитен“ ЕАД проф. Стоян Братоев.

По думите му станалото не е етично спрямо пътниците, които са били по това време във влакчетата. „Тези бутони имат смисъл, ползвани са няколко пъти в критични ситуации, дори при падане на пътник на релсите, трябва да ги има“, добави той.