Платформа за по-достъпно качване и слизане от градския транспорт е монтирана на булевард „Патриарх Евтимий“

platforma-na-spirka-na-gradskia-transport

Платформа за по-достъпно качване и слизане от градския транспорт са монтирани на булевард „Патриарх Евтимий“. Това съобщиха от „Спаси София“ в социалните мрежи. Платформите са част от реорганизацията на булевардите „Патриарх Евтимий“ и „Витоша“ в София и са част от бус лентата и велоалеята, която от няколко дни предизвика спорове сред столичани.

Ето какво написаха от „Спаси София“ за платформите:

За първи път в София. Ето ги новите спирки! Това са специални платформи, които правят качването и слизането от градския транспорт много по-достъпно и безопасно.

Платформите са на нивото на тротоара и “удължават” спирката до вратите на превозните средства. Така се осигурява достъпна среда за трудноподвижните, но и се сигнализира на преминаващите велосипедисти, че в зоната трябва да дадат предимство на пътниците.

Спирките са поредното подобрение в рамките на голямата трансформация на няколко булеварда в центъра. Голямата цел е да се осигури пространство и нормални условия на всички участници в движението. Подобни трансформации са правени в десетки европейски столици при това успешно. Сигурни сме, че след първоначалния период на адаптация дори и най-големите критици ще оценят ползите за целия град.

50 броя паркоместа по-малко ще има след пълния ремонт на бул. „Патриарх Евтимий“ в столицата. Това каза пред БНТ общинският съветник от ПП-ДБ-СС Стефан Спасов. По думите му това е незначителен процент от общо 3300 места в района, а така ще се компенсират и живущите в района.

Промените в движението в района на бул. „Патриарх Евтимий“ в София продължават с пълна сила. От общината се възползват от почивните дни и по-слабото присъствие на хора в столицата, за да реорганизират движението по 2 съседни улици в града – бул. „Витоша“ и ул. „Проф. Фритьоф Нансен“. Промените обаче водят до недоволство сред част от живеещите и спорове между политици.

Реорганизацията на бул. „Патриарх Евтимий“ започна преди две седмици, като първоначално бе обявено само преасфалтиране. Към днешния ден ремонтът включва изграждане на бус лента и две велоалеи, като на пътя остават две активни ленти за движение на коли и една лента за спиране.

Улица „Фритьоф Нансен“ също ще стане двупосочна, като една от трите ѝ ленти ще води от бул. „Черни връх“ към „Патриарх Евтимий“. В момента улицата се преасфалтира.

Недоволство предивзика и новата организация по бул. „Витоша“, където активните ленти за движение също станаха две, а в останалите вече са предназначени за косо паркиране.

„Случва се, защото този проект е залегнал във всеки един стратегически документ, като започнем от общия устройствен план на София през 2007 г. Изграждането на велоалеите и бус лентите е част и от нашата предизборна програма“, каза Стефан Спасов.

Косото паркиране е единствената законова възможна организация на движение, посочи Спасов. Той обясни, че перпендикулярно паркиране няма да увеличи броя на местата, а и в случая е невъзможно, защото габаритите на булевард „Витоша“ не позволязат то да се извършва спокойно.