От 26-ти юли са в сила нови ускорени разписания по основните автобусни и трамвайни линии в
София, с което се цели подобряване на условията и скоростта на пътуването и
привличане на нови пътници в градския транспорт.
Най-голямата промяна, предложена от неправителствената организация Спаси София, е ускорението на десетки
автобусни линии, които се движат по основните булеварди с БУС ленти в София „Цариградско шосе”, „Евлоги и Христо Георгиеви”, „България”, „Ген. Данаил Николаев” и „Сливница”.
„След като в БУС лентите вече почти не влизат нарушители, няма причина автобусите по тях да се движат толкова бавно. Затова предложихме актуализирани разписания, които ще доведат до по-бързо
придвижване по най-натоварените линии като 11, 72, 76, 94, 204, 305, 604 и др.
Това ще позволи десетки хиляди пътници на ден да пътуват по-бързо и да
предпочетат градския транспорт особено там, където той има обособено трасе и
изпреварва колоните от автомобили” – казва Бонев.
От Спаси София са категорични, че новите разписания са актуализирани спрямо
пътната обстановка. „Преди пет години поведохме битката за повече БУС ленти в
столицата и такива бяха направени по няколко основни булеварда. След поставянето
на камери и автоматичен контрол нарушителите в БУС лентите са все по-малко, а аз
лично благодаря на всички софиянци, които спазват правилата и дават предимство на
градския транспорт. Именно това е целта на БУС лентите – не да отнемат от
пространствата за коли, а да помогнат за намаляването на броя на автомобили в
движение в нашия задръстен град, от което полза имат всички участници в
движението включително и онези, за които градският транспорт все още не е
достатъчно добра алтернатива. След като сме направили БУС ленти е редно
преминаващите по тях автобуси, тролейбуси и трамваи да се движат бързо и
истински да се възползват от потенциала на тези коридори” – смята Андрей
Зографски от Спаси София.
Градските активисти са постигнали и ускоряване на отделни трамвайни линии като 3,
4, 6, 10, 11, 12 и 18, които ще пътуват по-бързо както в извън пиковите, така и в
пиковите часове. Благодарение пък на предложение на Общината и инж. Иван
Николов ще бъдат ускорени и редица крайградски линии като 58, 59, 63, 64, 66, 69, 70
и 98.
От Спаси София казват, че това е поредната крачка, която постигат за подобряване на
градския транспорт и превръщането му в истинска алтернатива пред колите. Въпреки
това те споделят, че подобренията може да са много повече и да се случват много по-
бързо, ако ЦГМ и управляващите от ГЕРБ имат истинска воля да се случи кардинална
промяна на градския транспорт, каквато, по думите им, е необходима в София.