Туристите в София през 2021 г. са с 44% повече спрямо 2020-а

156
vitosha-boulevard

Още през миналата година броят на туристите, посещавали София, постепенно започна да се възстановява, като в летните месеци столицата е посетена от 140 – 150 хиляди души месечно. Все още са далеч нивата на предкризисната 2019 г. (над 1,1 млн. туристи).

На територията на София са пренощували близо 600 хил. туристи, което е увеличение с 44% спрямо 2020 г., когато са били малко под 420 хил.

С 52% водещ дял сред пренощувалите имат туристите от България, срещу 48% за чуждестранните.

Най-много посещения в София през 2021 г. са направени от граждани на Германия, САЩ, Италия, Румъния, Франция, Израел, Турция.

Данните съобщи днес кметът на София Йорданка Фандъкова по време на форум „Българският турист – ключът към сезон 2022 г.“, който се проведе в НДК в присъствието на министъра на туризма Христо Проданов, представители на местните власти и на туристически бранш.

Общо реализираните нощувки за 2021 г. възлизат на малко над 1,3 млн., което представлява ръст от 50% спрямо предходната 2020 г., когато те са били приблизително 900 хил.

По време на Covid кризата Община подкрепи туристическия бизнес, с решение на Столичния общинския съвет (СОС). За 2020 г., 2021 г. и първото тримесечие на 2022 общият размер на предоставените облекчения е над 7.4 млн. лева.

Предстои СОС да вземе решение по доклад на кмета за въвеждане на данък за стаи и апартаменти за гости. Към момента регистрираните такива в столицата са над 500.

За София особено значение имат пътуванията с цел бизнес и участие в конференции, семинари, фестивали. За привличането на туристи допринася богатата културна програма на София, особено утвърдени фестивали, които привличат устойчиви посетители. Такива са фестивали като „Ей ту Джаз“, „София филм фест“, „Софийски музикални седмици“, „Опера в парка“ и др. Все по-голяма популярност набира и Центърът за съвременно изкуство „Топлоцентрала“, където се представят съвременни творци и проекти.

През 2021 г. бяха създадени три специализирани туристически продукта, които имат за цел създаването на допълнителен интерес към София, привличане на повече посетители за по-дълъг престой. Това е“Карта на уличното изкуство (графити) в София“ (на български и английски език). В първото ѝ издание са включени 20 произведения на уличното изкуство, оформени в туристически маршрут в централна част на столицата.

Създадена е „Градска винена карта на София“ с цел популяризиране на над 40 места за качествено българско вино в София, както и Карта „Опознай птиците на София“, включваща 5 маршрута.