София остава без нощен транспорт поне до април

623
validator-v-gradski-transport

София остава без нощен транспорт минимум до април 2022 година. Причината е че нощният градски транспорт създава твърде много разходи заради малкото пътници и поскъпването на горивата и консумативите. Движението не може да се възстанови и заради ниската натовареност на линиите.

Това беше прието вчера на заседание на Комисията по транспорт и пътна безопасност към Столична община. Предложението беше внесено с доклад от нейния председател Карлос Контрера и общинския съветник Зафир Зарков. Столичният общински съвет ще гласува предложението окончателно в четвъртък.

“Този доклад се превърна до някъде в стандартен. Предложението ни е временно да се удължи преустановяването на експлоатацията на четирите нощни линии до 30 април, предвид отново очакваното затягане на противоепидемичните мерки и спада на пътникопотока в обществения транспорт”, заяви Карлос Контрера.

Мерките за ограничаване на разпространението на COVID-19 се отразяват и върху бюджета на градския транспорт. Изразходват се много пари за дезинфекцията на превозните средства и закупуването на маски и дезинфектанти за служителите на транспортните дружества, пише в доклада. В него е посочено още, че ако нощните автобуси започнат отново да се движат от следващия месец, ще се създадат твърде много разходи заради ниската натовареност на линиите и поскъпването на горивата и консумативите. Нощните автобуси по принцип се движат по четири линии с график, започващ всяка нощ в 00:00 вечерта и продължаващ до 4:00 сутринта, като интервалът на автобусите е 40 минути.

Нощният градски транспорт бе въведен в столицата през април 2018 година с четири линии, които се движеха от 00:00 ч. до 4:00 ч. и ще дублираха част от съществуващите или изграждащите се трасета на столичното метро.  Нощните линии бяха преустановени рез пролетта на 2020 г., когато Столичният общински съвет прие по линиите N1, N2, N3 и N4 да не се движат автобуси. Промените и тогава бяха мотивирани от епидемичната обстановка.