Цената на паяка става двойна от юли

873
бмв-на-божков

се вдига двойно – от 60 на 120 лева. Това единодушно реши комисията по транспорт по предложение на Карлос Контрера от ВМРО. Новата цена ще влезе в сила от 30 юни.

От 2012 г. не е променяна тази стойност на репатрирането, а тогава средната заплата в София е била 879 лева, а сега е 1730 лева, е един от аргументите на вносителя. От Центъра за градска мобилност (ЦГМ) са предоставили разбивка на себестойността на превозването на един неправилно паркиран автомобил до наказателния паркинг:

– разход за материали – 11.06 лева

– разход за външни услуги -12.56 лева

– амортизация – 13.62 лева

– за заплати – 48.70 лева

– за осигуровки и надбавки – 19.52 лева

общо – 105.45 лева.

ДДС – 21.09 лева

крайна сума – 126.54 лева

Отделно от тази сума на водача на неправилно паркирания автомобил се налага глоба. Навсякъде в Европа има само глоба, но не и плащане на преместването на колата от собственика й, отбеляза Борис Бонев от „Спаси София“. „Цената за преместването на колата не е глоба, а разходът по извозването й“, отвърна Зафир Зарков от ГЕРБ, зам.-председател на комисията. Според Закона за движение по пътищата, чл.118 и 119 тези разходи са за сметка на собственика на превозното средство.

ЦГМ получава учудващо малко приходи годишно от тази дейност – едва 36 млн.лева, при обявени разходи от 30 млн.лева, съобщиха от „Спаси София“. Това е проекция на слабия контрол и ред в града, а и ниската цена на санкцията кара нарушителите да не се притесняват. В Белград например приходите са 40 млн.евро (близо 80 млн.лева) и то само с 20 служители с 20 паяка, а в София са 200 служители и приходите са близо три пъти по-малко, посочи той и препоръча ЦГМ да разучи опита на белградските колеги. Предстои доклада за повишаване на цената на принудителното преместване на автомобил да се одобри от общинския съвет.