Такситата искат тройна тарифа. Отказват кратки курсове

7626
taxi-in-sofia

Над 2 лева първоначална такса за превоз иска синдикатът на таксиметровите шофьори. Шофьорите са готови за протестни действия във връзка със законовите промени, инкриминиращи незаконния превоз на пътници.

В момента масовата първоначална такса в София е 70 стотинки, минималната цена за километър превоз е 77 стотинки за дневна тарифа и 87 за нощна. Ако исканията на синдиката са приемат, първоначалната цена би скочила до 2.31 лева през деня и 2.64 лева през нощта.

Първоначалната такса на такситата да бъде определена на три пъти минималната цена за километър по съответната тарифа на населеното място. За това настояват от Националния таксиметров синдикат. Те не са съгласни с предложеното в Наредба 34 за таксиметровата дейност, качена за обществено обсъждане, първоначалната такса да бъде в размер от два до три пъти цената на километър. 

Председателят на синдиката Красимир Цветков обясни, че в момента масовата първоначална такса в София е 70 стотинки, а минималната цена за километър превоз е 77 стотинки за дневната тарифа и 87 стотинки за нощната. Ако исканията на синдиката са приемат, първоначалната цена би скочила до 2,31 лева през деня и 2,64 лева през нощта.

„Това би намалило драстично отказите за къси курсове, които сега са нерентабилни за водачите“, обясни Цветков. Той цитира данни, според които 62-70% от всички оплаквания от таксиметровите компании сега са заради отказите на таксиметровите шофьори да изпълняват курсове на къси разстояния. По думите му има проучвания и анкети, които показват, че границата около 2 лева за първоначална цена е приемлива за клиентите.

Националният таксиметров синдикат има готовност за протестни действия във връзка със законовите промени, инкриминиращи незаконния превоз на пътници. Това съобщи пред БНР председателят на профсъюза Красимир Цветков. По думите му, този тип превози „много сериозно са притеснили пазара“ и до момента не може да бъдат спрени въпреки становищата на редица институции.
 
Недоволството на бранша е породено от подкрепеното от депутатите президентско вето върху промените в Наказателния кодекс, с които се инкриминира нерегламентираният превоз на пътници. В първоначалния си вид законовите промени предвиждаха затвор до 10 години и глоба до 15 000 лв. за извършване на обществен превоз на хора без разрешение, регистрация или лиценз и отнемане на превозното средство.