Таксиджии искат трикратно увеличение на първоначалната такса

973
такси

Таксиметровите превозвачи искат трикратно увеличение на първоначалната такса за извършваната от тях услуга. Това обявиха по време на пресконференция в Националния пресклуб на БТА представителите на Национален таксиметров синдикат (НТС), Национален съюз на превозвачите (НСП), Браншова камара на таксиметровите водачи и превозвачи (БКТВП) и Съюз „Такси“.

Исканото увеличение е заложено в промяна на Наредба 34 и вече е внесено в Министерство на транспорта, от където се очаква отговор в срок от седем дни.

ШОФИРАНЕ В БУС ЛЕНТИТЕ И ПО-ВИСОКИ ТАРИФИ ЗА ПОВИКВАНЕ И ПРЕСТОЙ ИСКАТ ТАКСИМЕТРОВИТЕ ШОФЬОРИ

Искането бе формулирано от председателя на Националния таксиметров синдикат Райна Петрова и се касае за обвързването на първоначалната такса, която се начислява при наемането на един таксиметров автомобил с минималната цена за таксиметров превоз на пътници на съответната община, която от своя страна се определя от съответния общински съвет. Според Петрова така тази цена, ще е една и съща за съответното населено място, ще е предвидима за потребителите на услугата и ще е достатъчна като размер за преодоляването на нерентабилността на късия курс. Така за София минималната цена за таксиметров превоз е 0.77 лв. Ако бъде прието исканото увеличение първоначалната такса за този вид услуга ще стане 2,31 лв.

Сред основните аргументи за исканото увеличение са дългите години, в които не е имало актуализация на тарифите и цените. От браншовите организации посочват, че приходите им остават стационарни вече осма поредна година, тъй като цената на таксиметровия превоз не се е променяла от 2012 г. Според данните представени от организациите, тогава минималната работна заплата е била 270 лв. докато сега е 610 лв. Многократно са се увеличили разходите им за издръжка на коли, данъци и застраховки, посочват от бранша.

Красимир Цветков, представител на Националния таксиметров синдикат каза, че според проучване сред потребителите 70 на 100 от оплакванията на гражданите са заради отказ на шофьора да извърши кратък курс. По думите му кратките курсове, които извършва един превозвач на ден в различните времеви диапазони са между 25 и 50 на сто.