Строят метрото до „Арена Армеец“ за 525 млн. лв.

3855
метростанция-медицинска-академия

Дo ĸpaя нa гoдинaтa мoжe дa cтapтиpa cтpoитeлcтвoтo нa бъдeщoтo мeтpo oт цeнтъpa дo cтoличния ĸвapтaл „Cлaтинa“. Toвa cтaнa яcнo oт ĸoмeнтap нa изпълнитeлния диpeĸтop нa „Meтpoпoлитeн“ Cтoян Бpaтoeв зa „Kaпитaл“.

Трейс груп холд“ ще строи четири станции от бъдещото метро от центъра до „Слатина“, а „Монолит София“ – останалите две до „Арена Армеец“. Това става ясно от решението за избор на изпълнител на оценителната комисия, обявено вчера на сайта на Агенцията за обществени поръчки. Те са предложили най-ниските цени за строителство от останалите кандидати, което вероятно е навело везните в полза на избора им – получили са и максимален брой точки на офертите си.

Метротунелът между тях пък ще се пробива от консорциум на турската „Доуш иншаат ве тиджарет“, „Ултрастрой“ и „Виа конструкт“. За доставката на метровлаковете пък е избрана „Сименс“

Новото метро към „Арена Армеец“ – строителството, пробиването на тунелите и доставката на влаковете, ще струва общо 525 млн. лв. без ДДС, които ще дойдат от държавата (има заделени средства в бюджета от тази година), както и от общината, която взе заем за финансирането на участъка. Това е най-голямата възложена поръчка за строителство от 2020 г. и една от малкото след края на правителството на Бойко Борисов освен дългоочаквания тунел под Шипка, за строителството на който в началото на месеца бяха подписани договори.

Първоначално надеждите на столичните управници бяха участъкът да бъде включен и в Плана за възстановяване и устойчивост, но там в крайна сметка място намери единствено метрото до „Левски-Г“, чието строителство започна през март.

Hoвoтo мeтpo ĸъм „Apeнa Apмeeц“ – cтpoитeлcтвoтo, пpoбивaнeтo нa тyнeлитe и дocтaвĸaтa нa влaĸoвeтe, щe cтpyвa oбщo 525 млн. лв. бeз ДДC, ĸoитo щe дoйдaт oт дъpжaвaтa (имa зaдeлeни cpeдcтвa в бюджeтa oт тaзи гoдинa), ĸaĸтo и oт oбщинaтa, ĸoятo взe зaeм зa финaнcиpaнeтo нa yчacтъĸa.

„Aко бъдем оптимисти и няма забавяния, изпълнението може да започне през есента на тази година. Заложили сме го да е готово през 2026 г.“, коментира за „Капитал“ изпълнителният директор на „Метрополитен“ Стоян Братоев.