Станциите на метрото от „Овча купел“ до „Хаджи Димитър“ са готови – третата линия стартира до края на месеца

18337
метростанция-медицинска-академия1

Част от третата линия на метрото стартира до края на месеца

Днес започна работа държавната приемателна комисия за въвеждане в експлоатация на първите 8 км от третата линия. Очаквам до края на август да пуснем движението на метрото от „Красно село“ до бул. „Владимир Вазов“,  съобщава кметът на София Йорданка Фандъкова на страницата си във Facebook.

Тя посочва, че са започнали тестове на автоматичните преградни врати на перона на метростанция „Васил Левски“.

Системата, която осигурява по-голяма безопасност на пътниците, ще бъде монтирана на 12 станции от първата метролиния. До края на септември ще е оборудвана и метростанция „Опълченска“.

На пероните на третата линия на метрото такава система за сигурност се изгражда заедно със строителството на станциите.

отовите метростанции са разположени в квартал „Овча купел”, на булевард „България”, при Александровска болница, на Патриарха, до парка „Заимов” и театър „София и на булевард „Владимир Вазов”. „След приключване на тестовете на влаковете от вчера започна работа на приемателната комисия и очаквам до края на този месец да пуснем първите 8 километра и 8 метростанции от третата линия на метрото”, обясни кметът на столицата Йорданка Фандъкова.

Взети са мерки, за да се осигури безопасността на пътниците. „Заедно с изграждането ние монтирахме такива врати, такива прегради,  които са част от системата на самото движение на влаковете. Така че когато влакът спира, съответно отваря само тази част, която съвпада с вратата му”, допълни Фандъкова.

„За жалост имаме такива случаи с жертви, с трагичен край. Отделно от това се надявам, че това ще възпрепядства и случаи на опити за скачане за самоубийство”, коментира Валентин Тодоров,  заместник- началник на управление „Експлоатация”, към столичния „Метрополитен”.

За настоящите станции на метрото се изграждат друг тип предпазни огради. По неволя, защото влаковете са различен вид и с различен брой врати. „Това е една иновационна система, която общо взето в Европа почти я няма. Реално внедряване за пръв път се случва в България”, допълни Валентин Тодоров.

Изградено е и лазерно табло, което показва къде точно трябва да спре влакът. Засега обезопасителни прегради има на две от метростанциите – „Стадион Васил Левски” и „Опълченска“.