Предлагат удължаване маршрута на автобус 73 в София

4152
автобусна-линия-73
Източник: Спаси София

Общинският съветник Борис Бонев внесе в Столичния общински съвет доклад, с който предлага автобус 73 да се превърне в основна транспортна алтернатива за южните райони на столицата.

Борис Бонев предлага линията на автобус 73 да бъде удължена от кв. „Гоце Делчев“ до УМБАЛ „Св. Анна“ през важни транспортни точки, като метростанция „Витоша“, „Хладилника“ и бул. „Цариградско шосе“.

Според „Спаси София“ ползите от удължаването на линията са много, защото тя се превръща в рингова линия, даваща много връзки с останалите натоварени линии на градския транспорт и метрото.

Автобус 73 ще свързва шест радиални булеварда, две метролинии и три офис зони – при бул. „България“, на „Хладилника“ и около бул. „Цариградско шосе“.

За да се осигури по-бързо пътуване, се предлага линията да се движи като експресна в част от маршрута – в участъка между „Хладилника“ и хотел „Плиска“ автобусите ще пропускат слабо натоварените спирки, като телевизионната кула, и ще се движат в директните платна за движение. Освен това предложеният удължен маршрут на линия 73 ще покрива досега необслужени територии, като участъка от бул. „Тодор Каблешков“, пробива около болница „Токуда“ и връзката между булевардите „Цариградско шосе“ и „Пейо Яворов“.

Идеята на „Спаси София“ е била подкрепена от четирите районни кмета, през чиито райони минава удължената линия – „Овча купел“, „Витоша“, „Триадица“ и „Лозенец“.

Бонев посочва, че се надява докладът да бъде подкрепен на следващото заседание. Всички предпоставки за успешна линия са налице – обслужване на важни точки и квартали, директен маршрут, бързо придвижване и политическа воля, обобщава той.

Според „Спаси София“ основен аргумент за промяна на маршрутът и неговото удължаване е създаването на нови и удобни връзки, бързо придвижване и привличане на нови пътници. Други конкретни ползи на новия маршрут на автобус 73, разделени по категории, са. 

По-добри връзки с градския транспорт: 

  • Свързване на най-натоварените линии на наземния транспорт (трамваи: 4, 5, 7, 10, 11; автобуси: 11, 76, 83, 88, 102, 120, 204, 604; тролейбуси: 4, 5, 7, 8, 11) с една линия на градския транспорт;
  • Свързване на шест от най-натоварените радиални булеварди (Цар Борис III, България, Петко Тодоров, Черни връх, Стоян Михайловски, Цариградско шосе) с една линия на градския транспорт; 
  • Свързване на две линии на метрото на метростанции Монтевидео (М3) и Витоша (М2);

Повече директни връзки между кварталите: 

  • Свързване на няколко бизнес зони, към които има голям пътникопоток (Мол България, Хладилника, Токуда, Мегапарк, Ди Мол) с една линия на градския транспорт;
  • По-добра свързаност на Овча купел с южните части на града и с новите станции на метролиния М3;
  • Осигуряване на по-добро транспортно обслужване за кварталите с бързо нарастващо население като Овча купел, Бъкстон, Борово, Манастирски ливади, Гоце Делчев, Хладилника, Изток, Полигона и др.