Не се знае кога ще пуснат метрото до „Хаджи Димитър“. Причината са дъждовете и Перловската река

722
metrostancia-hadzhi-dimitar

На този етап не може да се даде конкретен срок за отстраняването на проблема при местростанция „Хаджи Димитър“. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова на брифинг по повод дейностите по отстраняване на проблема при метростанция „Хаджи Димитър“. Възложих да се увеличат автобусите в участъка между метростанциите „Театрална“ и „Хаджи Димитър“, добави Фандъкова.

„Причините за аварията на метрото са няколко. Основната е, че в този период на дъждове, нивото на река Перловска се е повдигнало, цялата територия е била наводнена. Увеличил се е водният натиск и затова се е повдигнал релсовият път. Има още детайли, по които се работят, но изпълнителите трябва да разкрият една ивица, за да видим как ще подредим построяването. Това каза директорът на „Метрополитен“ ЕАД Стоян Братоев на брифинг по повод дейностите по отстраняване на проблема при метростанция „Хаджи Димитър“.

Основната причина за проблема при метростанция „Хаджи Димитър“ са проливните дъждове.

Като се подреди , ще бъде ясно какво ще бъде необходимото време за всеки от етапите. Трябва да се разчисти конструктивният бетон. Оказа се, че е изключително здрав. Взехме две независими проби. Първите вече излязоха и съответства на проектните изисквания. В новия проект се залагат същите параметри на бетон“, обясни Братоев.

По думите му, когато подредят нещата, ще могат да кажат ориентировъчно колко време ще им е необходимо. „Една стотинка общината няма да плати, защото участъкът си е в гаранция. Все още не може да се каже чия е вината. Строителите ще си изпълнят ангажимента да отстранят вредата. Още не можем да кажем каква неустойка ще им искаме. При строителство по този метод, когато има много подземни води, той е много труден за изграждане. В други участъци е по-плитко и нивото на подземните води дори не покрива тунела. Тоест, такъв екстремен участък ние нямаме. Въпреки всичко, е възложено на проектантите да направят проверка и на съседните участъци. Няма по-екстремен участък, това е най-дълбокият“, каза още Стоян Братоев