Качват трамваите на рампа от Петте кьошета към НДК

4196
skobelev-tunel

София ще изтегли до 60 милиона евро инвестиционен заем от Европейската инвестиционна банка за изграждане на вътрешни рингове, ремонт на трамвайни линии и първа част от „зелен ринг“ – общо 10 обекта.

Един от проектите в основния списък включва ремонт на тунела на НДК, както трамвайното трасе. Така трамваите, които идват от бул. Скобелев“ при Петте кьошета ще се качват на своеобразна рампа и така ще минават по покрива на тунела на НДК. Целта е да от съществуващия един коловоз, да станат два и да се отдалечат от сградите. Предвидения бюджет е малко над 16 млн. лв.

Сега там имаме един коловоз и трамваите се изчакват. Рехабилитацията на тунела ще се извършва успоредно. „За трамвая имаме готов идеен проект. Завършваме проектирането за вътре в тунела и до края на зимата се надявам да пуснем процедура за избор на изпълнител“, обясни зам.- кмета по строителството инж. Ангел Джоргов. Той обясни, че сега с единичен коловоз трамваите се изчакват и това оказва влияние и на скоростта и разписанието.

По думите му двата нови коловоза от Петте кьошета към бул. „Витоша“ съвпадат с тези, които преди са влизали в тунела на НДК. Изтъкна, че се запазва посоката на движението, като трамваите ще отиват на към бул. „Витоша“ и ще си ползват настоящата спирка.

„Това е цялостна дългосрочна програма за развитието на основна инфраструктура на града. Целта е за извеждане на трафика и тя е за десетилетия. Затова имаме нужда от допълнителен финансов ресурс. Надяваме се на разбиране от софиянци и от СОС“, каза Йорданка Фандъкова.

Десетте обекта, които ще се изградят със средствата от заема, са: завършване на булевардите „Тодор Каблешков“ и „Филип Кутев“, участъци от Източната тангента; „Рожен“, разширение на „Ломско шосе“, довършване на бул. „Копенхаген“, реконструкция на бул. „Скобелев“, ремонт на трамвайната линия по бул. „Стамболийски“, както и на тази по булевард „Царица Йоана“ заедно с тунела. Със заема ще се изгради и първата част от зеления ринг на столицата по старата жп линия от Борисовата градина до „Слатина“.

Освен тези обекти е предвиден и списък с пет резервни, тъй като става дума за рамков заем. Това означава, че ако проектната готовност за един обект е по-напреднала от тази за друг, ще можем да ги подменим, уточни зам.-кметът по финанси Дончо Барбалов. Той подчерта, че при изискване общинският дълг да не надхръвля 15% от приходите, за София с новия заем той ще остане под 8% до 2040 г