Да се махнат паветата по столичния бул. „Цар Борис III“ и да се заменят с асфалт, поискаха от Спаси София.
Активистите предлагат в инвестиционният заем, който Столична община ще изтегли, да се включат и други важни според тях проекта. Предложението предвижда пълен ремонт на бул. „Цар Борис III“, изграждане на подземен паркинг под бул. „Македония“, ново трамвайно трасе в кв. Орландовци и построяването на ново кръстовище на две нива за улесняване на движението в кв. Хладилника.
„Придвижването по бул. „Цар Борис III“ е огромен проблем за жителите на десетки квартали, които разчитат на него. Програмата е за следващите пет години, а предвид трагичното му състояние, не можем да си обясним защо ремонтът му не е включен. Една от основните входно-изходни артерии на града е в предаварийно състояние, а липсата на канализация превръща булеварда в река при всеки дъжд. Освен ремонт на пътните платна, там трябва да се ремонтират изцяло и тротоарите, велосипедната алея, канализацията, осветлението, зелената система… Затова настояваме той да бъде включен като приоритетен и изпълнен поетапно в рамките на този кметски мандат.“ – аргументира предложението Андрей Зографски от транспортния екип на Спаси София.
Столична община изтегля 60 млн. евро инвестиционен заем
Вторият проект, който предлагат за изпълнение от Спаси София е подземния паркинг за 740 автомобила под бул. „Македония“. По думите им, този паркинг е предвиден в Плана за устойчива градска мобилност на Общината, а прогнозната му стойност е около 12 млн. лв. „Гаражът значително ще подобри паркирането в центъра и ще позволи разчистване на улиците и тротоарите от паркираните коли. Това ще помогне и за ограничаване на колите в историческия център и ще позволи градската среда да стане по-чиста и приятна. Затова строителството на паркинга, което и без друго закъсня с над десет години, трябва да бъде приоритет.“ – смятат градските активисти.
Като трети стратегически проект, от организацията настояват в програмата на Общината да бъде включено разширяването на трамвайната мрежа в кв. Орландовци. „Жителите там от десетки години очакват реализацията на предвидения трамвай, така че кварталът да има директна, бърза и екологична връзка с центъра и метрото. С този проект ще се подпомогне достъпът до северна София, която значително изостава по инвестиции и развитие от южните части на града и това трябва да се промени.“ – казва Борис Бонев, независим общински съветник.
Те предлагат и изграждането на ново кръстовище на две нива за облекчаване на движението в кв. Хладилника. „Кръстовището на бул. „Черни връх“ с бъдещия бул. „Тодор Каблешков“ и в момента е на предела на капацитета си, а с построяването на новия пробив, транзитното движение там ще се увеличи драстично. Предвиденото обикновено светофарно кръстовище няма да има достатъчен капацитет да пропусне всички автомобили. Затова предлагаме изграждане на траншея за преминаване по ринга без спиране, с което ще се осигури бърза връзка между кварталите в периферията.“ – посочват в мотивите си от Спаси София.