Директен подземен трафик по „Житница“ при „Цар Борис III“

5170

От декември тръгва движението по всички затворени заради строителството на новото метро участъци

След завършването на работата по строителството на метрото в този участък, от вчера е възстановено движението през кръстовището на бул. „Цар Борис III“ и ул. „Житница“. Преди ремонта то бе на едно ниво, а сега вече транзитният трафик от бул. „Гоце Делчев“ към ул. „Житница“ минава под земята. Локални платна дават лесна възможност за десен и ляв завой към центъра и „Княжево“.

ГОТОВИ СА СТАНЦИИТЕ „БУЛ.БЪЛГАРИЯ“ И „КРАСНО СЕЛО“ ОТ ТРЕТИЯ ЛЪЧ НА МЕТРОТО

Южно от бул. „Цар Борис III“ чак до бул. „Никола Мушанов“ ул. „Житница“ е вече с четири ленти – по две в посока, с нови тротоари от унипаваж, засадени са над 200 дръвчета, а на кръстовището с бул. „Цар Борис III“ има нов светофар за управление на движението към локалните платна.

улица житница

С решение на експертен съвет са направени промени в посоката на движение по улици в карето южно от бул. „Цар Борис III“, тъй като сегашната организация влиза в конфликт с рампата за подземното преминаване и не може да се осигури връзка на бул. „Гоце Делчев“ с ул. „Хризантема“. В участъка са поставени необходимите знаци, съобщи пред bTV Radio изпълнителният директор на софийския „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев.

ПОКАЗАХА СНИМКИ НА НОВИТЕ МЕТРОСТАНЦИИ

Така продължава освобождаване на участъци от софийски улици и булеварди, затворени заради строителството на метрото. Пътното платно при Малък градски театър „Зад канала“ ще бъде възстановено до два дни. През ноември ще бъде премахнато стеснението на бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ при Военна академия, където се прокопава шахта за отклонението на метрото към кв. „Слатина“. Също идния месец изцяло ще бъде освободено преминаването през кръстовището на кино „Одеон“, а в началото на декември – и на бул. „Витоша“ при НДК.

По трасето от 8 километра с 8 метростанции вече е освободено движението при Медицинска академия и бул. „България“, а от днес – и в Красно село. До декември строителството ще завърши, като ще бъдат организирани още дни на отворените врати по готовите метростанции, а след сертифициране от Германия започва и превозването на пътници в участъка.

ТРЕТИ МЕТРОДИАМЕТЪР ЩЕ БЪДЕ НАПЪЛНО ГОТОВ ПРЕЗ 2025 Г.

Скоро ще започне и монтирането на преградни врати на пероните на 12-те най-натоварени станции от първите участъци на метрото. „Тъй като влаковете са три типа според отстоянието на вратите, преградите ще се вдигат вертикално. Такава технология вече е въведена в Япония и Южна Корея. Южнокорейската фирма, която спечели търга, в момента работи в Стокхолм и Барселона, а до една година от подписването на договора тази година трябва да достави вратите за първите две метростанции. После ще обезопасим допълнително още десет от най-натоварените.“ – съобщи пред bTV Radio изпълнителният директор на столичния „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев.